בית ספר נאות אברהם באר שבע

נתונים כללים לשנה"ל 2022

מחוז
דרום
רשות
באר שבע
מגזר
יהודי
סוג פיקוח
ממלכתי דתי
מעמד משפטי
רשמי
סוג חינוך מוסד
רגיל
שכבות לימוד
א - ו
שלבי חינוך
יסודי בלבד
יוח"א
לא
מוטב
עירית באר שבע
רפורמה
אופק חדש
מנהל/ת
אליהו חוטה
חמישון טיפוח יסודי
3
עשירון טיפוח יסודי
6
אשכול למ"ס רשות
5
מורים בעלי תואר שני+
61.3%
חציון וותק הוראה
22 שנים
זכאות לתעודה טכנולוגית
0.0%
שילוב חינוך מיוחד
10.1%

עובדי הוראה

9
מורים
22
מורות

תלמידים

189
בנים
166
בנות

תלמידים עולים

4.8%
עולים
95.2%
השאר

תלמידים מצטיינים ומחוננים

יסודי   חט"ב   חט"ע  

התפלגות כיתות

כיתה רגילה   כיתה חינוך מיוחד

תקציב לשנה"ל 2022

תקציב למוסד

7,075,181 ₪
שכר מורים
תשלומים שאינם שכר מורים
תשלומים נוספים קורונה

שכר מורים

5,709,237 ₪
עלות שעות הוראה
5,683,612 ₪
עלות שכר - קורונה
25,625 ₪

תשלומים שאינם שכר מורים

1,365,944 ₪
שירותי היקף
846,894 ₪
הוצאות אחזקה וחומרים
36,292 ₪
חינוך מיוחד
26,480 ₪
הסעות וליווי
0
התחשבנות רשויות
‎-20,450
רכישות חוזים והקצבות
396,047 ₪
תשלומים נוספים - קורונה
80,681 ₪

עלות כיתה

תקציב ממוצע לכיתה
464,592 ₪

עלות לתלמיד

הוצאה ממוצעת לתלמיד
19,631 ₪

ממוצע תלמידים

ממוצע תלמידים בכיתה רגילה
25.3

מיצ"ב - הישגים לימודיים

אנגלית ה'

עברית ה'

מתמטיקה ה'

מיצ"ב - אקלים בית ספרי

יחסים בין באי בית הספר

יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים

יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
ה-ו
67%
כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
ה-ו
29%
לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
ה-ו
60%
לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
ה-ו
58%

שותפות הורים בבית הספר

בית הספר מיידע את ההורים באופן שוטף על הנעשה בו
המורים
100%
להורים יש אוזן קשבת בבית הספר בכל שאלה, בעיה או תלונה שעולה
המורים
61%
הורי התלמידים נמצאים בקשר קבוע טלפוני, מייל, סמס וכד', עם המחנך כדי להתעדכן במצבו של הילד שלהם
המורים
94%
המורים בבית הספר מתייעצים עם ההורים כיצד כדאי לשפר את ההתקדמות הלימודית של הילד שלהם
המורים
65%

הוראה, למידה והערכה

התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה

לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
ה-ו
30%
בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
ה-ו
40%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
ה-ו
51%
המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
ה-ו
42%

מאמצי בית הספר לעידוד תחושת המוגנות

כשיש מקרי אלימות בבית הספר המורים יודעים על כך
ה-ו
62%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי למנוע אלימות וכדי לטפל בה
ה-ו
56%
בהפסקות יש תמיד מורה או כמה מורים בחצר שתפקידם להשגיח שלא תהיה אלימות
ה-ו
82%

מעורבות באירועי אלימות

בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
ה-ו
35%
בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
ה-ו
26%
בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
ה-ו
12%
בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
ה-ו
13%
בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
ה-ו
8%
בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
ה-ו
0%
בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
ה-ו
9%
בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
ה-ו
9%
בחודש האחרון הטילו עלי חרם
ה-ו
4%

קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים

רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
ה-ו
50%
רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
ה-ו
62%
כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
ה-ו
75%
כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
ה-ו
63%
כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
ה-ו
62%
רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
ה-ו
78%

אסטרטגיות ללמידה עצמית

בזמן למידת חומר חדש אני מנסה לסדר אותו לעצמי באופן שיעזור לי ללמוד (למשל: כותב ראשי פרקים, מדגיש קטעים מרכזיים, כותב סיכומים וכו')
ה-ו
59%
אם אינני מבין חומר כלשהוא, אפנה למישהו לבקש סיוע (למשל: למורה, לתלמיד אחר וכו')
ה-ו
84%
אחרי שאני לומד חומר חדש אני בודק את עצמי: האם הבנתי את הרעיונות המרכזיים? אילו רעיונות לא הבנתי במידה מספקת ואני זקוק לחיזוק? וכו'
ה-ו
62%
פעמים רבות אני מנסה להרחיב את הידע שלי על נושאים שנלמדים בבית הספר (למשל: באמצעות קריאה בספרים, באמצעות חיפוש מידע באינטרנט וכו')
ה-ו
51%

שביעות רצון מבית הספר

תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר

אני אוהב להיות בבית הספר
ה-ו
60%
גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
ה-ו
70%
טוב לי בבית הספר
ה-ו
65%

שביעות הרצון של המורים מבית הספר

אתה שבע רצון מעבודתך כמורה
המורים
89%
אתה לא חש שהתעייפת מעבודת ההוראה
המורים
67%
אתה לא חש שמוטל עלייך עומס עבודה כבד מדי
המורים
22%
אתה שבע רצון מהתנהלות בית הספר
המורים
61%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלתלמידים יהיה נעים לשהות בו
המורים
78%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלמורים יהיה נעים לשהות בו
המורים
44%
בבית הספר משתדלים ליצור תנאים שיאפשרו לי להצליח בעבודתי
המורים
67%

מוגנות והתנהגות נאותה

פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה

המורים בבית הספר מכוונים אותנו ללמוד בדרכים שונות כגון עבודות חקר, תצפיות ופרויקטים
ה-ו
46%
המורים בבית הספר מעריכים את העבודה שלנו לא רק על פי מבחנים אלא גם על פי מידע אחר
ה-ו
70%
המורים בבית הספר מעודדים אותנו להיות פעילים במהלך הלמידה, למשל לשאול שאלות ולהציג עבודות
ה-ו
68%
במהלך השיעורים המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים למשל למקצועות אחרים
ה-ו
59%
רוב המורים מטילים עלינו משימות של עבודה משותפת עם תלמידים אחרים
ה-ו
72%
תלמידים בכיתתי עובדים על משימות שונות באופן עצמאי במסגרת השיעורים
ה-ו
56%

מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה

אני מרגיש סקרנות ועניין כלפי הדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
56%
הדברים שמלמדים בבית הספר מקנים לי ידע רב וחשוב
ה-ו
75%
אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות יהיו קשות
ה-ו
81%
הדברים שאני לומד בבית הספר עוזרים לי גם מחוץ לשעות הלימודים
ה-ו
74%
אני נהנה מהדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
54%

תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה

רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
ה-ו
82%
רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
ה-ו
69%
רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
ה-ו
80%
רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
ה-ו
55%
רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
ה-ו
55%

ניהול פיתוח הצוות החינוכי

מאז תחילת השנה הוצבו לך יעדי שיפור אישיים הנוגעים לתהליכי ההוראה
המורים
56%
מאז תחילת השנה נערכה תצפית על שיעור שהעברת, על ידי אחד (או יותר) מאנשי צוות בית הספר, לצורך שיפור ההוראה
המורים
59%
המנהל היה שותף בבניית תכנית ההתפתחות המקצועית שלך לשנה זו
המורים
53%

חינוך חברתי ערכי

מאמצי בית הספר לקידום סובלנות כלפי האחר והשונה

בבית הספר מעודדים אותנו לגלות סובלנות כלפי האחר והשונה (למשל, דוברי שפה אחרת, בעלי מוגבלויות, משתייכים לדת אחרת וכו')
ה-ו
66%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
54%
המורים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
79%
צוות בית הספר עושה מאמצים כדי לשתף את כל התלמידים בפעילויות, ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו' (למשל מוודאים שכולם יוזמנו לאירועים חברתיים)
ה-ו
76%
כל התלמידים בבית הספר שלנו משתלבים בחברה באופן מלא ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו'
ה-ו
60%

מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית

בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
ה-ו
54%
בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
ה-ו
46%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
ה-ו
27%
בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
ה-ו
35%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
ה-ו
47%