בית ספר תיכון תלמה ילין גבעתיים

נתונים כללים לשנה"ל 2022

מחוז
תל אביב
רשות
גבעתיים
מגזר
יהודי
סוג פיקוח
ממלכתי
מעמד משפטי
מוכר
סוג חינוך מוסד
רגיל
שכבות לימוד
ט - יב
שלבי חינוך
עליונה בלבד
יוח"א
לא
מוטב
תיכון תלמה ילין
רפורמה
עוז לתמורה
מנהל/ת
דן שגיב
חמישון טיפוח חט"ע
1
עשירון טיפוח חט"ע
1
אשכול למ"ס רשות
9
מורים בעלי תואר שני+
56.5%
חציון וותק הוראה
16 שנים
בחינוך טכנולוגי
0.0%
זכאות לתעודה טכנולוגית
0.0%
שילוב חינוך מיוחד
1.3%
הגשה לבגרות
כן

עובדי הוראה

32
מורים
37
מורות

תלמידים

187
בנים
345
בנות

תלמידים עולים

1.9%
עולים
98.1%
השאר

תלמידים מצטיינים ומחוננים

יסודי   חט"ב   חט"ע  

התפלגות כיתות

כיתה רגילה   כיתה חינוך מיוחד

תקציב לשנה"ל 2022

תקציב למוסד

12,007,447 ₪
שכר מורים
תשלומים שאינם שכר מורים
תשלומים נוספים קורונה

שכר מורים

11,700,167 ₪
עלות שעות הוראה
11,700,167 ₪
עלות שכר - קורונה
0 ₪

תשלומים שאינם שכר מורים

307,280 ₪
שירותי היקף
1,250 ₪
הוצאות אחזקה וחומרים
33,576 ₪
חינוך מיוחד
0 ₪
הסעות וליווי
0
התחשבנות רשויות
‎-9,360
רכישות חוזים והקצבות
261,816 ₪
תשלומים נוספים - קורונה
19,998 ₪

עלות לתלמיד

הוצאה ממוצעת לתלמיד
22,533 ₪

ממוצע תלמידים

ממוצע תלמידים בכיתה רגילה
35.5

מיצ"ב - אקלים בית ספרי

יחסים בין באי בית הספר

יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים

יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
י-יא
58%
כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
י-יא
40%
לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
י-יא
47%
לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
י-יא
46%

הוראה, למידה והערכה

התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה

לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
י-יא
35%
בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
י-יא
42%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
י-יא
72%
המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
י-יא
48%

מאמצי בית הספר לעידוד תחושת המוגנות

כשיש מקרי אלימות בבית הספר המורים יודעים על כך
י-יא
73%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי למנוע אלימות וכדי לטפל בה
י-יא
61%
בהפסקות יש תמיד מורה או כמה מורים בחצר שתפקידם להשגיח שלא תהיה אלימות
י-יא
29%

מעורבות באירועי אלימות

בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
י-יא
7%
בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
י-יא
3%
בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
י-יא
2%
בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
י-יא
4%
בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
י-יא
2%
בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
י-יא
2%
בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
י-יא
4%
בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
י-יא
8%
בחודש האחרון הטילו עלי חרם
י-יא
2%

קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים

רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
י-יא
44%
רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
י-יא
35%
כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
י-יא
58%
כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
י-יא
81%
כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
י-יא
54%
רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
י-יא
41%

אסטרטגיות ללמידה עצמית

בזמן למידת חומר חדש אני מנסה לסדר אותו לעצמי באופן שיעזור לי ללמוד (למשל: כותב ראשי פרקים, מדגיש קטעים מרכזיים, כותב סיכומים וכו')
י-יא
54%
אם אינני מבין חומר כלשהוא, אפנה למישהו לבקש סיוע (למשל: למורה, לתלמיד אחר וכו')
י-יא
72%
אחרי שאני לומד חומר חדש אני בודק את עצמי: האם הבנתי את הרעיונות המרכזיים? אילו רעיונות לא הבנתי במידה מספקת ואני זקוק לחיזוק? וכו'
י-יא
39%
פעמים רבות אני מנסה להרחיב את הידע שלי על נושאים שנלמדים בבית הספר (למשל: באמצעות קריאה בספרים, באמצעות חיפוש מידע באינטרנט וכו')
י-יא
33%

מוגנות והתנהגות נאותה

פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה

המורים בבית הספר מכוונים אותנו ללמוד בדרכים שונות כגון עבודות חקר, תצפיות ופרויקטים
י-יא
37%
המורים בבית הספר מעריכים את העבודה שלנו לא רק על פי מבחנים אלא גם על פי מידע אחר
י-יא
55%
המורים בבית הספר מעודדים אותנו להיות פעילים במהלך הלמידה, למשל לשאול שאלות ולהציג עבודות
י-יא
62%
במהלך השיעורים המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים למשל למקצועות אחרים
י-יא
67%
רוב המורים מטילים עלינו משימות של עבודה משותפת עם תלמידים אחרים
י-יא
32%
תלמידים בכיתתי עובדים על משימות שונות באופן עצמאי במסגרת השיעורים
י-יא
31%

מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה

אני מרגיש סקרנות ועניין כלפי הדברים שאני לומד בבית הספר
י-יא
57%
הדברים שמלמדים בבית הספר מקנים לי ידע רב וחשוב
י-יא
52%
אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות יהיו קשות
י-יא
65%
הדברים שאני לומד בבית הספר עוזרים לי גם מחוץ לשעות הלימודים
י-יא
46%
אני נהנה מהדברים שאני לומד בבית הספר
י-יא
53%

תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה

רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
י-יא
63%
רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
י-יא
58%
רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
י-יא
62%
רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
י-יא
52%
רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
י-יא
43%

שביעות רצון מבית הספר

תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר

אני אוהב להיות בבית הספר
י-יא
85%
גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
י-יא
93%
טוב לי בבית הספר
י-יא
88%

חינוך חברתי ערכי

מאמצי בית הספר לקידום סובלנות כלפי האחר והשונה

בבית הספר מעודדים אותנו לגלות סובלנות כלפי האחר והשונה (למשל, דוברי שפה אחרת, בעלי מוגבלויות, משתייכים לדת אחרת וכו')
י-יא
83%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
י-יא
91%
המורים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
י-יא
95%
צוות בית הספר עושה מאמצים כדי לשתף את כל התלמידים בפעילויות, ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו' (למשל מוודאים שכולם יוזמנו לאירועים חברתיים)
י-יא
89%
כל התלמידים בבית הספר שלנו משתלבים בחברה באופן מלא ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו'
י-יא
89%

מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית

בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
י-יא
74%
בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
י-יא
16%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
י-יא
69%
בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
י-יא
75%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
י-יא
75%