בית ספר י.ח. ברנר גבעתיים

נתונים כללים לשנה"ל 2022

מחוז
תל אביב
רשות
גבעתיים
מגזר
יהודי
סוג פיקוח
ממלכתי
מעמד משפטי
רשמי
סוג חינוך מוסד
רגיל
שכבות לימוד
א - ח
שלבי חינוך
יסודי בלבד
יוח"א
לא
מוטב
עירית גבעתיים
רפורמה
אופק חדש
מנהל/ת
מזל שלו
חמישון טיפוח יסודי
1
עשירון טיפוח יסודי
1
אשכול למ"ס רשות
9
מורים בעלי תואר שני+
38.9%
חציון וותק הוראה
9 שנים
זכאות לתעודה טכנולוגית
0.0%
שילוב חינוך מיוחד
4%

עובדי הוראה

3
מורים
51
מורות

תלמידים

352
בנים
384
בנות

תלמידים עולים

0.8%
עולים
99.2%
השאר

תלמידים מצטיינים ומחוננים

יסודי   חט"ב   חט"ע  

התפלגות כיתות

כיתה רגילה   כיתה חינוך מיוחד

תקציב לשנה"ל 2022

תקציב למוסד

11,299,013 ₪
שכר מורים
תשלומים שאינם שכר מורים
תשלומים נוספים קורונה

שכר מורים

9,742,595 ₪
עלות שעות הוראה
9,693,220 ₪
עלות שכר - קורונה
49,375 ₪

תשלומים שאינם שכר מורים

1,556,418 ₪
שירותי היקף
1,062,490 ₪
הוצאות אחזקה וחומרים
46,226 ₪
חינוך מיוחד
17,850 ₪
הסעות וליווי
0
התחשבנות רשויות
‎-27,630
רכישות חוזים והקצבות
349,688 ₪
תשלומים נוספים - קורונה
107,794 ₪

עלות כיתה

תקציב ממוצע לכיתה
412,661 ₪

עלות לתלמיד

הוצאה ממוצעת לתלמיד
15,138 ₪

ממוצע תלמידים

ממוצע תלמידים בכיתה רגילה
28.8

מיצ"ב - הישגים לימודיים

אנגלית ה'

עברית ה'

מתמטיקה ה'

אנגלית ח'

עברית ח'

מתמטיקה ח'

מדע וטכנולוגיה ח'

מיצ"ב - אקלים בית ספרי

יחסים בין באי בית הספר

יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים

יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
ה-ו
67%
ז-ט
55%
כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
ה-ו
47%
ז-ט
21%
לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
ה-ו
70%
ז-ט
52%
לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
ה-ו
71%
ז-ט
48%

שותפות הורים בבית הספר

בית הספר מיידע את ההורים באופן שוטף על הנעשה בו
המורים
88%
להורים יש אוזן קשבת בבית הספר בכל שאלה, בעיה או תלונה שעולה
המורים
94%
הורי התלמידים נמצאים בקשר קבוע טלפוני, מייל, סמס וכד', עם המחנך כדי להתעדכן במצבו של הילד שלהם
המורים
100%
המורים בבית הספר מתייעצים עם ההורים כיצד כדאי לשפר את ההתקדמות הלימודית של הילד שלהם
המורים
65%

הוראה, למידה והערכה

התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה

לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
ה-ו
29%
ז-ט
28%
בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
ה-ו
41%
ז-ט
35%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
ה-ו
61%
ז-ט
52%
המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
ה-ו
41%
ז-ט
38%

מאמצי בית הספר לעידוד תחושת המוגנות

כשיש מקרי אלימות בבית הספר המורים יודעים על כך
ה-ו
78%
ז-ט
63%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי למנוע אלימות וכדי לטפל בה
ה-ו
86%
ז-ט
67%
בהפסקות יש תמיד מורה או כמה מורים בחצר שתפקידם להשגיח שלא תהיה אלימות
ה-ו
81%
ז-ט
74%

מעורבות באירועי אלימות

בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
ה-ו
32%
ז-ט
19%
בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
ה-ו
17%
ז-ט
6%
בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
ה-ו
4%
ז-ט
2%
בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
ה-ו
9%
ז-ט
3%
בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
ה-ו
5%
ז-ט
1%
בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
ה-ו
3%
ז-ט
1%
בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
ה-ו
16%
ז-ט
12%
בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
ה-ו
19%
ז-ט
11%
בחודש האחרון הטילו עלי חרם
ה-ו
2%
ז-ט
3%

קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים

רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
ה-ו
55%
ז-ט
54%
רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
ה-ו
63%
ז-ט
57%
כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
ה-ו
80%
ז-ט
62%
כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
ה-ו
71%
ז-ט
44%
כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
ה-ו
65%
ז-ט
49%
רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
ה-ו
82%
ז-ט
57%

אסטרטגיות ללמידה עצמית

בזמן למידת חומר חדש אני מנסה לסדר אותו לעצמי באופן שיעזור לי ללמוד (למשל: כותב ראשי פרקים, מדגיש קטעים מרכזיים, כותב סיכומים וכו')
ה-ו
49%
ז-ט
55%
אם אינני מבין חומר כלשהוא, אפנה למישהו לבקש סיוע (למשל: למורה, לתלמיד אחר וכו')
ה-ו
80%
ז-ט
74%
אחרי שאני לומד חומר חדש אני בודק את עצמי: האם הבנתי את הרעיונות המרכזיים? אילו רעיונות לא הבנתי במידה מספקת ואני זקוק לחיזוק? וכו'
ה-ו
66%
ז-ט
60%
פעמים רבות אני מנסה להרחיב את הידע שלי על נושאים שנלמדים בבית הספר (למשל: באמצעות קריאה בספרים, באמצעות חיפוש מידע באינטרנט וכו')
ה-ו
51%
ז-ט
38%

שביעות רצון מבית הספר

תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר

אני אוהב להיות בבית הספר
ה-ו
63%
ז-ט
64%
גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
ה-ו
73%
ז-ט
74%
טוב לי בבית הספר
ה-ו
69%
ז-ט
79%

שביעות הרצון של המורים מבית הספר

אתה שבע רצון מעבודתך כמורה
המורים
88%
אתה לא חש שהתעייפת מעבודת ההוראה
המורים
82%
אתה לא חש שמוטל עלייך עומס עבודה כבד מדי
המורים
24%
אתה שבע רצון מהתנהלות בית הספר
המורים
82%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלתלמידים יהיה נעים לשהות בו
המורים
94%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלמורים יהיה נעים לשהות בו
המורים
71%
בבית הספר משתדלים ליצור תנאים שיאפשרו לי להצליח בעבודתי
המורים
76%

מוגנות והתנהגות נאותה

פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה

המורים בבית הספר מכוונים אותנו ללמוד בדרכים שונות כגון עבודות חקר, תצפיות ופרויקטים
ה-ו
76%
ז-ט
67%
המורים בבית הספר מעריכים את העבודה שלנו לא רק על פי מבחנים אלא גם על פי מידע אחר
ה-ו
83%
ז-ט
62%
המורים בבית הספר מעודדים אותנו להיות פעילים במהלך הלמידה, למשל לשאול שאלות ולהציג עבודות
ה-ו
81%
ז-ט
66%
במהלך השיעורים המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים למשל למקצועות אחרים
ה-ו
64%
ז-ט
60%
רוב המורים מטילים עלינו משימות של עבודה משותפת עם תלמידים אחרים
ה-ו
75%
ז-ט
70%
תלמידים בכיתתי עובדים על משימות שונות באופן עצמאי במסגרת השיעורים
ה-ו
46%
ז-ט
43%

מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה

אני מרגיש סקרנות ועניין כלפי הדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
57%
ז-ט
46%
הדברים שמלמדים בבית הספר מקנים לי ידע רב וחשוב
ה-ו
78%
ז-ט
71%
אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות יהיו קשות
ה-ו
86%
ז-ט
75%
הדברים שאני לומד בבית הספר עוזרים לי גם מחוץ לשעות הלימודים
ה-ו
73%
ז-ט
53%
אני נהנה מהדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
55%
ז-ט
41%

תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה

רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
ה-ו
78%
ז-ט
62%
רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
ה-ו
76%
ז-ט
57%
רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
ה-ו
85%
ז-ט
66%
רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
ה-ו
55%
ז-ט
37%
רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
ה-ו
50%
ז-ט
31%

ניהול פיתוח הצוות החינוכי

מאז תחילת השנה הוצבו לך יעדי שיפור אישיים הנוגעים לתהליכי ההוראה
המורים
50%
מאז תחילת השנה נערכה תצפית על שיעור שהעברת, על ידי אחד (או יותר) מאנשי צוות בית הספר, לצורך שיפור ההוראה
המורים
50%
המנהל היה שותף בבניית תכנית ההתפתחות המקצועית שלך לשנה זו
המורים
47%

חינוך חברתי ערכי

מאמצי בית הספר לקידום סובלנות כלפי האחר והשונה

בבית הספר מעודדים אותנו לגלות סובלנות כלפי האחר והשונה (למשל, דוברי שפה אחרת, בעלי מוגבלויות, משתייכים לדת אחרת וכו')
ה-ו
81%
ז-ט
78%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
74%
ז-ט
69%
המורים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
95%
ז-ט
87%
צוות בית הספר עושה מאמצים כדי לשתף את כל התלמידים בפעילויות, ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו' (למשל מוודאים שכולם יוזמנו לאירועים חברתיים)
ה-ו
93%
ז-ט
84%
כל התלמידים בבית הספר שלנו משתלבים בחברה באופן מלא ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו'
ה-ו
72%
ז-ט
74%

מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית

בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
ה-ו
79%
ז-ט
67%
בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
ה-ו
70%
ז-ט
47%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
ה-ו
55%
ז-ט
52%
בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
ה-ו
44%
ז-ט
45%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
ה-ו
72%
ז-ט
58%