בית ספר סנט גוזף נצרת

נתונים כללים לשנה"ל 2022

מחוז
צפון
רשות
נצרת
מגזר
ערבי
סוג פיקוח
ממלכתי
מעמד משפטי
מוכר
סוג חינוך מוסד
רגיל
שכבות לימוד
א - ח
שלבי חינוך
יסודי בלבד
יוח"א
לא
מוטב
מנזר סנט גוזף
רפורמה
לא ברפורמה
מנהל/ת
לורה אבו ח'דרה ח'ורי
חמישון טיפוח יסודי
2
עשירון טיפוח יסודי
3
אשכול למ"ס רשות
3
מורים בעלי תואר שני+
43.6%
חציון וותק הוראה
17 שנים
זכאות לתעודה טכנולוגית
0.0%
שילוב חינוך מיוחד
0.2%

עובדי הוראה

3
מורים
52
מורות

תלמידים

467
בנים
419
בנות

תלמידים מצטיינים ומחוננים

יסודי   חט"ב   חט"ע  

התפלגות כיתות

כיתה רגילה   כיתה חינוך מיוחד

תקציב לשנה"ל 2022

תקציב למוסד

7,014,538 ₪
שכר מורים
תשלומים שאינם שכר מורים
תשלומים נוספים קורונה

שכר מורים

5,989,082 ₪
עלות שעות הוראה
5,989,082 ₪
עלות שכר - קורונה
0 ₪

תשלומים שאינם שכר מורים

1,025,456 ₪
שירותי היקף
6,459 ₪
הוצאות אחזקה וחומרים
77,498 ₪
חינוך מיוחד
0 ₪
הסעות וליווי
0
התחשבנות רשויות
‎-241,318
רכישות חוזים והקצבות
1,069,137 ₪
תשלומים נוספים - קורונה
113,680 ₪

עלות כיתה

תקציב ממוצע לכיתה
287,536 ₪

עלות לתלמיד

הוצאה ממוצעת לתלמיד
7,789 ₪

ממוצע תלמידים

ממוצע תלמידים בכיתה רגילה
36.9

מיצ"ב - הישגים לימודיים

ערבית ה'

אנגלית ה'

מתמטיקה ה'

ערבית ח'

אנגלית ח'

מתמטיקה ח'

מדע וטכנולוגיה ח'

מיצ"ב - אקלים בית ספרי

יחסים בין באי בית הספר

יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים

יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
ה-ו
84%
ז-ט
85%
כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
ה-ו
51%
ז-ט
30%
לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
ה-ו
55%
ז-ט
37%
לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
ה-ו
53%
ז-ט
33%

שותפות הורים בבית הספר

בית הספר מיידע את ההורים באופן שוטף על הנעשה בו
המורים
67%
להורים יש אוזן קשבת בבית הספר בכל שאלה, בעיה או תלונה שעולה
המורים
81%
הורי התלמידים נמצאים בקשר קבוע טלפוני, מייל, סמס וכד', עם המחנך כדי להתעדכן במצבו של הילד שלהם
המורים
79%
המורים בבית הספר מתייעצים עם ההורים כיצד כדאי לשפר את ההתקדמות הלימודית של הילד שלהם
המורים
67%

הוראה, למידה והערכה

התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה

לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
ה-ו
14%
ז-ט
21%
בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
ה-ו
26%
ז-ט
30%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
ה-ו
34%
ז-ט
47%
המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
ה-ו
16%
ז-ט
26%

מאמצי בית הספר לעידוד תחושת המוגנות

כשיש מקרי אלימות בבית הספר המורים יודעים על כך
ה-ו
76%
ז-ט
56%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי למנוע אלימות וכדי לטפל בה
ה-ו
57%
ז-ט
37%
בהפסקות יש תמיד מורה או כמה מורים בחצר שתפקידם להשגיח שלא תהיה אלימות
ה-ו
76%
ז-ט
79%

מעורבות באירועי אלימות

בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
ה-ו
30%
ז-ט
11%
בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
ה-ו
24%
ז-ט
8%
בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
ה-ו
9%
ז-ט
8%
בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
ה-ו
10%
ז-ט
6%
בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
ה-ו
12%
ז-ט
8%
בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
ה-ו
6%
ז-ט
7%
בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
ה-ו
22%
ז-ט
15%
בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
ה-ו
14%
ז-ט
10%
בחודש האחרון הטילו עלי חרם
ה-ו
13%
ז-ט
10%

קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים

רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
ה-ו
66%
ז-ט
53%
רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
ה-ו
56%
ז-ט
48%
כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
ה-ו
77%
ז-ט
63%
כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
ה-ו
54%
ז-ט
45%
כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
ה-ו
54%
ז-ט
42%
רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
ה-ו
72%
ז-ט
62%

אסטרטגיות ללמידה עצמית

בזמן למידת חומר חדש אני מנסה לסדר אותו לעצמי באופן שיעזור לי ללמוד (למשל: כותב ראשי פרקים, מדגיש קטעים מרכזיים, כותב סיכומים וכו')
ה-ו
70%
ז-ט
58%
אם אינני מבין חומר כלשהוא, אפנה למישהו לבקש סיוע (למשל: למורה, לתלמיד אחר וכו')
ה-ו
81%
ז-ט
68%
אחרי שאני לומד חומר חדש אני בודק את עצמי: האם הבנתי את הרעיונות המרכזיים? אילו רעיונות לא הבנתי במידה מספקת ואני זקוק לחיזוק? וכו'
ה-ו
75%
ז-ט
58%
פעמים רבות אני מנסה להרחיב את הידע שלי על נושאים שנלמדים בבית הספר (למשל: באמצעות קריאה בספרים, באמצעות חיפוש מידע באינטרנט וכו')
ה-ו
67%
ז-ט
50%

שביעות רצון מבית הספר

תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר

אני אוהב להיות בבית הספר
ה-ו
62%
ז-ט
64%
גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
ה-ו
88%
ז-ט
86%
טוב לי בבית הספר
ה-ו
65%
ז-ט
63%

שביעות הרצון של המורים מבית הספר

אתה שבע רצון מעבודתך כמורה
המורים
86%
אתה לא חש שהתעייפת מעבודת ההוראה
המורים
67%
אתה לא חש שמוטל עלייך עומס עבודה כבד מדי
המורים
29%
אתה שבע רצון מהתנהלות בית הספר
המורים
86%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלתלמידים יהיה נעים לשהות בו
המורים
90%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלמורים יהיה נעים לשהות בו
המורים
86%
בבית הספר משתדלים ליצור תנאים שיאפשרו לי להצליח בעבודתי
המורים
76%

מוגנות והתנהגות נאותה

פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה

המורים בבית הספר מכוונים אותנו ללמוד בדרכים שונות כגון עבודות חקר, תצפיות ופרויקטים
ה-ו
70%
ז-ט
48%
המורים בבית הספר מעריכים את העבודה שלנו לא רק על פי מבחנים אלא גם על פי מידע אחר
ה-ו
77%
ז-ט
67%
המורים בבית הספר מעודדים אותנו להיות פעילים במהלך הלמידה, למשל לשאול שאלות ולהציג עבודות
ה-ו
74%
ז-ט
63%
במהלך השיעורים המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים למשל למקצועות אחרים
ה-ו
66%
ז-ט
53%
רוב המורים מטילים עלינו משימות של עבודה משותפת עם תלמידים אחרים
ה-ו
66%
ז-ט
55%
תלמידים בכיתתי עובדים על משימות שונות באופן עצמאי במסגרת השיעורים
ה-ו
57%
ז-ט
51%

מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה

אני מרגיש סקרנות ועניין כלפי הדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
69%
ז-ט
52%
הדברים שמלמדים בבית הספר מקנים לי ידע רב וחשוב
ה-ו
80%
ז-ט
71%
אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות יהיו קשות
ה-ו
87%
ז-ט
78%
הדברים שאני לומד בבית הספר עוזרים לי גם מחוץ לשעות הלימודים
ה-ו
72%
ז-ט
54%
אני נהנה מהדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
68%
ז-ט
40%

תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה

רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
ה-ו
71%
ז-ט
61%
רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
ה-ו
72%
ז-ט
55%
רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
ה-ו
75%
ז-ט
62%
רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
ה-ו
59%
ז-ט
33%
רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
ה-ו
63%
ז-ט
41%

ניהול פיתוח הצוות החינוכי

מאז תחילת השנה הוצבו לך יעדי שיפור אישיים הנוגעים לתהליכי ההוראה
המורים
47%
מאז תחילת השנה נערכה תצפית על שיעור שהעברת, על ידי אחד (או יותר) מאנשי צוות בית הספר, לצורך שיפור ההוראה
המורים
35%
המנהל היה שותף בבניית תכנית ההתפתחות המקצועית שלך לשנה זו
המורים
47%

חינוך חברתי ערכי

מאמצי בית הספר לקידום סובלנות כלפי האחר והשונה

בבית הספר מעודדים אותנו לגלות סובלנות כלפי האחר והשונה (למשל, דוברי שפה אחרת, בעלי מוגבלויות, משתייכים לדת אחרת וכו')
ה-ו
78%
ז-ט
65%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
64%
ז-ט
73%
המורים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
76%
ז-ט
72%
צוות בית הספר עושה מאמצים כדי לשתף את כל התלמידים בפעילויות, ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו' (למשל מוודאים שכולם יוזמנו לאירועים חברתיים)
ה-ו
68%
ז-ט
70%
כל התלמידים בבית הספר שלנו משתלבים בחברה באופן מלא ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו'
ה-ו
69%
ז-ט
69%

מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית

בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
ה-ו
75%
ז-ט
64%
בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
ה-ו
46%
ז-ט
34%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
ה-ו
52%
ז-ט
32%
בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
ה-ו
56%
ז-ט
51%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
ה-ו
56%
ז-ט
53%