בית ספר חטב מכללת אורט גבעת רם ירושלים
נתונים כללים לשנה"ל 2023
- מחוז
- העיר ירושלים
- רשות
- ירושלים
- מגזר
- יהודי
- סוג פיקוח
- ממלכתי
- מעמד משפטי
- רשמי
- סוג חינוך מוסד
- רגיל
- שכבות לימוד
- ז - ט
- שלבי חינוך
- חט"ב בלבד
- יוח"א
- לא
- מוטב
- עירית ירושלים
- רפורמה
- אופק חדש
- חמישון טיפוח חט"ב
- 3
- עשירון טיפוח חט"ב
- 5
- אשכול למ"ס רשות
- 3
- מורים בעלי תואר שני+
- 31.4%
- חציון וותק הוראה
- 9 שנים
- שילוב חינוך מיוחד
- 12.6%
- הגשה לבגרות
- לא
- כתובת
- קמפוס גבעת רם, ירושלים
- טלפון
- 02-5860403
- מנהל/ת
- פביאן אדגרדו רוטמן
- מפקח/ת
- דוד נמרוד-סימרוט
עובדי הוראה
10
מורים
					מורים
25
מורות
				מורות
תלמידים
181
בנים
					בנים
113
בנות
				בנות
תלמידים עולים
2%
עולים
						עולים
98%
השאר
					השאר
תלמידים מצטיינים ומחוננים
							■ יסודי  
							■ חט"ב  
							■ חט"ע  
						
					התפלגות כיתות
					■ כיתה רגילה  
					■ כיתה חינוך מיוחד
				
			תקציב לשנה"ל 2023
תקציב למוסד
7,612,026 ₪
		
		
			■ שכר מורים
■ תשלומים שאינם שכר מורים
■ תשלומים נוספים קורונה
	■ תשלומים שאינם שכר מורים
■ תשלומים נוספים קורונה
שכר מורים
6,306,480 ₪
		- עלות שעות הוראה
- 6,306,480 ₪
- עלות שכר - קורונה
- 0 ₪
תשלומים שאינם שכר מורים
1,305,546 ₪
		- שירותי היקף
- 1,018,501 ₪
- הוצאות אחזקה וחומרים
- 728 ₪
- חינוך מיוחד
- 0 ₪
- הסעות וליווי
- 0 ₪
- התחשבנות רשויות
- 0 ₪
- רכישות חוזים והקצבות
- 286,317 ₪
- תשלומים נוספים - קורונה
- 0 ₪
עלות כיתה
670,561 ₪
			עלות לתלמיד
27,370 ₪
			ממוצע תלמידים
29.6
	מיצ"ב - הישגים לימודיים
אנגלית ח'
עברית ח'
מתמטיקה ח'
מדע וטכנולוגיה ח'
מיצ"ב - אקלים בית ספרי
יחסים בין באי בית הספר
יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים
יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
								ז-ט
										כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
								ז-ט
										לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
								ז-ט
										לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
								ז-ט
										הוראה, למידה והערכה
התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה
לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
								ז-ט
										בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
								ז-ט
										התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
								ז-ט
										המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
								ז-ט
										מאמצי בית הספר לעידוד תחושת המוגנות
כשיש מקרי אלימות בבית הספר המורים יודעים על כך
								ז-ט
										בבית הספר עושים פעולות רבות כדי למנוע אלימות וכדי לטפל בה
								ז-ט
										בהפסקות יש תמיד מורה או כמה מורים בחצר שתפקידם להשגיח שלא תהיה אלימות
								ז-ט
										מעורבות באירועי אלימות
בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
								ז-ט
										בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
								ז-ט
										בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
								ז-ט
										בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
								ז-ט
										בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
								ז-ט
										בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
								ז-ט
										בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
								ז-ט
										בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
								ז-ט
										בחודש האחרון הטילו עלי חרם
								ז-ט
										קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים
רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
								ז-ט
										רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
								ז-ט
										כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
								ז-ט
										כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
								ז-ט
										כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
								ז-ט
										רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
								ז-ט
										אסטרטגיות ללמידה עצמית
בזמן למידת חומר חדש אני מנסה לסדר אותו לעצמי באופן שיעזור לי ללמוד (למשל: כותב ראשי פרקים, מדגיש קטעים מרכזיים, כותב סיכומים וכו')
								ז-ט
										אם אינני מבין חומר כלשהוא, אפנה למישהו לבקש סיוע (למשל: למורה, לתלמיד אחר וכו')
								ז-ט
										אחרי שאני לומד חומר חדש אני בודק את עצמי: האם הבנתי את הרעיונות המרכזיים? אילו רעיונות לא הבנתי במידה מספקת ואני זקוק לחיזוק? וכו'
								ז-ט
										פעמים רבות אני מנסה להרחיב את הידע שלי על נושאים שנלמדים בבית הספר (למשל: באמצעות קריאה בספרים, באמצעות חיפוש מידע באינטרנט וכו')
								ז-ט
										מוגנות והתנהגות נאותה
פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה
המורים בבית הספר מכוונים אותנו ללמוד בדרכים שונות כגון עבודות חקר, תצפיות ופרויקטים
								ז-ט
										המורים בבית הספר מעריכים את העבודה שלנו לא רק על פי מבחנים אלא גם על פי מידע אחר
								ז-ט
										המורים בבית הספר מעודדים אותנו להיות פעילים במהלך הלמידה, למשל לשאול שאלות ולהציג עבודות 
								ז-ט
										במהלך השיעורים המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים למשל למקצועות אחרים
								ז-ט
										רוב המורים מטילים עלינו משימות של עבודה משותפת עם תלמידים אחרים
								ז-ט
										תלמידים בכיתתי עובדים על משימות שונות באופן עצמאי במסגרת השיעורים
								ז-ט
										מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה
אני מרגיש סקרנות ועניין כלפי הדברים שאני לומד בבית הספר
								ז-ט
										הדברים שמלמדים בבית הספר מקנים לי ידע רב וחשוב
								ז-ט
										אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות יהיו קשות
								ז-ט
										הדברים שאני לומד בבית הספר עוזרים לי גם מחוץ לשעות הלימודים
								ז-ט
										אני נהנה מהדברים שאני לומד בבית הספר
								ז-ט
										תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה
רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
								ז-ט
										רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
								ז-ט
										רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
								ז-ט
										רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
								ז-ט
										רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
								ז-ט
										שביעות רצון מבית הספר
תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר
אני אוהב להיות בבית הספר
								ז-ט
										גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
								ז-ט
										טוב לי בבית הספר
								ז-ט
										חינוך חברתי ערכי
מאמצי בית הספר לקידום סובלנות כלפי האחר והשונה
בבית הספר מעודדים אותנו לגלות סובלנות כלפי האחר והשונה (למשל, דוברי שפה אחרת, בעלי מוגבלויות, משתייכים לדת אחרת וכו')
								ז-ט
										התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
								ז-ט
										המורים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
								ז-ט
										צוות בית הספר עושה מאמצים כדי לשתף את כל התלמידים בפעילויות, ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו' (למשל מוודאים שכולם יוזמנו לאירועים חברתיים)
								ז-ט
										כל התלמידים בבית הספר שלנו משתלבים בחברה באופן מלא ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו'
								ז-ט
										מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית
בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
								ז-ט
										בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
								ז-ט
										בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
								ז-ט
										בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
								ז-ט
										בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
								ז-ט