בית ספר אולפנה יחודית לבנות נוב

נתונים כללים לשנה"ל 2022

מחוז
חינוך התישבותי
רשות
גולן
מגזר
יהודי
סוג פיקוח
ממלכתי דתי
מעמד משפטי
מוכר
סוג חינוך מוסד
רגיל
שכבות לימוד
ט - יב
שלבי חינוך
עליונה בלבד
יוח"א
לא
מוטב
אולפנת אייל ברמה
רפורמה
עוז לתמורה
חמישון טיפוח חט"ע
4
עשירון טיפוח חט"ע
8
אשכול למ"ס רשות
6
מורים בעלי תואר שני+
41.7%
חציון וותק הוראה
16 שנים
בחינוך טכנולוגי
49.2%
זכאות לתעודה טכנולוגית
44.4%
שילוב חינוך מיוחד
10.5%
הגשה לבגרות
כן
כתובת
נוב, נוב
טלפון
04-6600205
מנהל/ת
לאה ירחי נעמן
מפקח/ת
נפתלי צבי קראוס

עובדי הוראה

1
מורים
23
מורות

תלמידים

0
בנים
85
בנות

תלמידים עולים

0.0%
עולים
100.0%
השאר

התפלגות כיתות

כיתה רגילה   כיתה חינוך מיוחד

תקציב לשנה"ל 2022

תקציב למוסד

4,985,468 ₪
שכר מורים
תשלומים שאינם שכר מורים
תשלומים נוספים קורונה

שכר מורים

4,606,662 ₪
עלות שעות הוראה
4,606,662 ₪
עלות שכר - קורונה
0 ₪

תשלומים שאינם שכר מורים

378,806 ₪
שירותי היקף
214,751 ₪
הוצאות אחזקה וחומרים
6,373 ₪
חינוך מיוחד
25,820 ₪
הסעות וליווי
0
התחשבנות רשויות
‎-4,440
רכישות חוזים והקצבות
126,302 ₪
תשלומים נוספים - קורונה
10,000 ₪

עלות לתלמיד

הוצאה ממוצעת לתלמיד
58,535 ₪

ממוצע תלמידים

ממוצע תלמידים בכיתה רגילה
19.8

מיצ"ב - אקלים בית ספרי

יחסים בין באי בית הספר

יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים

יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
י-יא
73%
כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
י-יא
45%
לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
י-יא
61%
לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
י-יא
75%

שותפות הורים בבית הספר

בית הספר מיידע את ההורים באופן שוטף על הנעשה בו
י-יא
56%
להורים יש אוזן קשבת בבית הספר בכל שאלה, בעיה או תלונה שעולה
י-יא
89%
הורי התלמידים נמצאים בקשר קבוע טלפוני, מייל, סמס וכד', עם המחנך כדי להתעדכן במצבו של הילד שלהם
י-יא
86%
המורים בבית הספר מתייעצים עם ההורים כיצד כדאי לשפר את ההתקדמות הלימודית של הילד שלהם
י-יא
13%

עבודה שיתופית של מורים בבית הספר

מורים בבית הספר מקפידים לשתף מורים עמיתים בידע שצברו בהשתלמויות
י-יא
89%
פגישות הצוות מתועדות והסיכום מופץ לכלל המורים בצוות
י-יא
75%
המורים בצוות המקצועי מתכננים את כלי ההערכה (מטלות, מבחנים) בעבודה שיתופית
י-יא
88%
מורים בצוות המקצועי משתפים את עמיתיהם בתכניות או בכלים שפיתחו
י-יא
75%
מנתחים יחד תשובות שגויות של תלמידים וחושבים כיצד לסייע להם
י-יא
40%
מפתחים יחד חומרי הוראה-למידה
י-יא
40%
משתפים זה את זה בלבטים ובקשיים בהוראה
י-יא
100%
דנים יחד בתכנית העבודה הבית ספרית בתחום הדעת
י-יא
100%

קליטה וליווי של עו"ה חדשים ובעלי תפקידים בבית הספר

בבית הספר קיים תהליך סדור ושיטתי של קליטת מורים חדשים
י-יא
43%
בבית הספר קיים תהליך סדור ושיטתי של קליטת בעלי תפקידים חדשים
י-יא
43%
בבית הספר מתקיים תהליך סדור ושיטתי של ליווי לבעלי תפקידים, למשל: לרכז שכבה, לרכז מקצוע וכו'
י-יא
89%
הנהלת בית הספר מייחסת חשיבות רבה לקליטה מיטבית של מורים חדשים
י-יא
100%
בבית הספר לכל מורה מתמחה או מורה חדש מוצמד חונך מלווה שהוכשר לתפקידו
י-יא
56%

הוראה, למידה והערכה

התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה

לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
י-יא
36%
בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
י-יא
64%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
י-יא
70%
המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
י-יא
38%

מאמצי בית הספר לעידוד תחושת המוגנות

כשיש מקרי אלימות בבית הספר המורים יודעים על כך
י-יא
71%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי למנוע אלימות וכדי לטפל בה
י-יא
41%
בהפסקות יש תמיד מורה או כמה מורים בחצר שתפקידם להשגיח שלא תהיה אלימות
י-יא
25%

מעורבות באירועי אלימות

בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
י-יא
0%
בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
י-יא
3%
בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
י-יא
0%
בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
י-יא
0%
בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
י-יא
0%
בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
י-יא
0%
בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
י-יא
6%
בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
י-יא
6%
בחודש האחרון הטילו עלי חרם
י-יא
3%

קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים

רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
י-יא
68%
רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
י-יא
69%
כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
י-יא
81%
כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
י-יא
80%
כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
י-יא
79%
רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
י-יא
66%

אסטרטגיות ללמידה עצמית

בזמן למידת חומר חדש אני מנסה לסדר אותו לעצמי באופן שיעזור לי ללמוד (למשל: כותב ראשי פרקים, מדגיש קטעים מרכזיים, כותב סיכומים וכו')
י-יא
53%
אם אינני מבין חומר כלשהוא, אפנה למישהו לבקש סיוע (למשל: למורה, לתלמיד אחר וכו')
י-יא
66%
אחרי שאני לומד חומר חדש אני בודק את עצמי: האם הבנתי את הרעיונות המרכזיים? אילו רעיונות לא הבנתי במידה מספקת ואני זקוק לחיזוק? וכו'
י-יא
42%
פעמים רבות אני מנסה להרחיב את הידע שלי על נושאים שנלמדים בבית הספר (למשל: באמצעות קריאה בספרים, באמצעות חיפוש מידע באינטרנט וכו')
י-יא
22%

שביעות רצון מבית הספר

תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר

אני אוהב להיות בבית הספר
י-יא
81%
גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
י-יא
85%
טוב לי בבית הספר
י-יא
82%

שביעות הרצון של המורים מבית הספר

אתה שבע רצון מעבודתך כמורה
י-יא
100%
אתה לא חש שהתעייפת מעבודת ההוראה
י-יא
56%
אתה לא חש שמוטל עלייך עומס עבודה כבד מדי
י-יא
56%
אתה שבע רצון מהתנהלות בית הספר
י-יא
89%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלתלמידים יהיה נעים לשהות בו
י-יא
100%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלמורים יהיה נעים לשהות בו
י-יא
89%
בבית הספר משתדלים ליצור תנאים שיאפשרו לי להצליח בעבודתי
י-יא
100%

מוגנות והתנהגות נאותה

פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה

המורים בבית הספר מכוונים אותנו ללמוד בדרכים שונות כגון עבודות חקר, תצפיות ופרויקטים
י-יא
57%
המורים בבית הספר מעריכים את העבודה שלנו לא רק על פי מבחנים אלא גם על פי מידע אחר
י-יא
59%
המורים בבית הספר מעודדים אותנו להיות פעילים במהלך הלמידה, למשל לשאול שאלות ולהציג עבודות
י-יא
73%
במהלך השיעורים המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים למשל למקצועות אחרים
י-יא
73%
רוב המורים מטילים עלינו משימות של עבודה משותפת עם תלמידים אחרים
י-יא
43%
תלמידים בכיתתי עובדים על משימות שונות באופן עצמאי במסגרת השיעורים
י-יא
31%

מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה

אני מרגיש סקרנות ועניין כלפי הדברים שאני לומד בבית הספר
י-יא
38%
הדברים שמלמדים בבית הספר מקנים לי ידע רב וחשוב
י-יא
34%
אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות יהיו קשות
י-יא
55%
הדברים שאני לומד בבית הספר עוזרים לי גם מחוץ לשעות הלימודים
י-יא
31%
אני נהנה מהדברים שאני לומד בבית הספר
י-יא
28%

תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה

רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
י-יא
67%
רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
י-יא
70%
רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
י-יא
73%
רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
י-יא
45%
רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
י-יא
45%

ניהול פיתוח הצוות החינוכי

מאז תחילת השנה הוצבו לך יעדי שיפור אישיים הנוגעים לתהליכי ההוראה
י-יא
22%
מאז תחילת השנה נערכה תצפית על שיעור שהעברת, על ידי אחד (או יותר) מאנשי צוות בית הספר, לצורך שיפור ההוראה
י-יא
22%
המנהל היה שותף בבניית תכנית ההתפתחות המקצועית שלך לשנה זו
י-יא
33%

חינוך חברתי ערכי

מאמצי בית הספר לקידום סובלנות כלפי האחר והשונה

בבית הספר מעודדים אותנו לגלות סובלנות כלפי האחר והשונה (למשל, דוברי שפה אחרת, בעלי מוגבלויות, משתייכים לדת אחרת וכו')
י-יא
77%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
י-יא
86%
המורים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
י-יא
85%
צוות בית הספר עושה מאמצים כדי לשתף את כל התלמידים בפעילויות, ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו' (למשל מוודאים שכולם יוזמנו לאירועים חברתיים)
י-יא
84%
כל התלמידים בבית הספר שלנו משתלבים בחברה באופן מלא ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו'
י-יא
92%

מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית

בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
י-יא
57%
בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
י-יא
45%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
י-יא
56%
בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
י-יא
79%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
י-יא
48%