בית ספר תיכון כצנלסון כפר סבא

נתונים כללים לשנה"ל 2023

מחוז
מרכז
רשות
כפר סבא
מגזר
יהודי
סוג פיקוח
ממלכתי
מעמד משפטי
מוכר
סוג חינוך מוסד
רגיל
שכבות לימוד
י - יב
שלבי חינוך
עליונה בלבד
יוח"א
לא
מוטב
עירית כפר סבא
רפורמה
עוז לתמורה
חמישון טיפוח חט"ע
1
עשירון טיפוח חט"ע
1
אשכול למ"ס רשות
8
מורים בעלי תואר שני+
67.5%
חציון וותק הוראה
18.5 שנים
בחינוך טכנולוגי
21.4%
זכאות לתעודה טכנולוגית
93.3%
שילוב חינוך מיוחד
10.2%
הגשה לבגרות
כן
כתובת
אז"ר 43, כפר סבא
טלפון
09-7433376
מנהל/ת
טוביה רוזנברג-מלליס
מפקח/ת
יעל ברקול

עובדי הוראה

41
מורים
73
מורות

תלמידים

404
בנים
390
בנות

תלמידים עולים

0.9%
עולים
99.1%
השאר

תלמידים מצטיינים ומחוננים

יסודי   חט"ב   חט"ע  

התפלגות כיתות

כיתה רגילה   כיתה חינוך מיוחד

תקציב לשנה"ל 2023

תקציב למוסד

25,050,117 ₪
שכר מורים
תשלומים שאינם שכר מורים
תשלומים נוספים קורונה

שכר מורים

23,981,647 ₪
עלות שעות הוראה
23,981,647 ₪
עלות שכר - קורונה
0 ₪

תשלומים שאינם שכר מורים

1,068,470 ₪
שירותי היקף
130,285 ₪
הוצאות אחזקה וחומרים
0 ₪
חינוך מיוחד
250,961 ₪
הסעות וליווי
0
התחשבנות רשויות
0
רכישות חוזים והקצבות
687,224 ₪
תשלומים נוספים - קורונה
0 ₪

עלות לתלמיד

הוצאה ממוצעת לתלמיד
32,280 ₪

ממוצע תלמידים

ממוצע תלמידים בכיתה רגילה
32.0

מיצ"ב - אקלים בית ספרי

יחסים בין באי בית הספר

יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים

יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
י-יא
59%
כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
י-יא
30%
לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
י-יא
42%
לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
י-יא
38%

שותפות הורים בבית הספר

בית הספר מיידע את ההורים באופן שוטף על הנעשה בו
י-יא
83%
להורים יש אוזן קשבת בבית הספר בכל שאלה, בעיה או תלונה שעולה
י-יא
90%
הורי התלמידים נמצאים בקשר קבוע טלפוני, מייל, סמס וכד', עם המחנך כדי להתעדכן במצבו של הילד שלהם
י-יא
84%
המורים בבית הספר מתייעצים עם ההורים כיצד כדאי לשפר את ההתקדמות הלימודית של הילד שלהם
י-יא
71%

הוראה, למידה והערכה

התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה

לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
י-יא
20%
בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
י-יא
36%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
י-יא
70%
המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
י-יא
27%

מאמצי בית הספר לעידוד תחושת המוגנות

כשיש מקרי אלימות בבית הספר המורים יודעים על כך
י-יא
71%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי למנוע אלימות וכדי לטפל בה
י-יא
49%
בהפסקות יש תמיד מורה או כמה מורים בחצר שתפקידם להשגיח שלא תהיה אלימות
י-יא
58%

מעורבות באירועי אלימות

בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
י-יא
18%
בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
י-יא
9%
בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
י-יא
3%
בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
י-יא
4%
בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
י-יא
3%
בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
י-יא
3%
בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
י-יא
3%
בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
י-יא
9%
בחודש האחרון הטילו עלי חרם
י-יא
3%

קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים

רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
י-יא
49%
רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
י-יא
43%
כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
י-יא
56%
כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
י-יא
63%
כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
י-יא
52%
רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
י-יא
45%

שביעות רצון מבית הספר

תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר

אני אוהב להיות בבית הספר
י-יא
75%
גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
י-יא
85%
טוב לי בבית הספר
י-יא
89%

שביעות הרצון של המורים מבית הספר

אתה שבע רצון מעבודתך כמורה
י-יא
95%
אתה לא חש שהתעייפת מעבודת ההוראה
י-יא
64%
אתה לא חש שמוטל עלייך עומס עבודה כבד מדי
י-יא
45%
אתה שבע רצון מהתנהלות בית הספר
י-יא
89%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלתלמידים יהיה נעים לשהות בו
י-יא
96%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלמורים יהיה נעים לשהות בו
י-יא
89%
בבית הספר משתדלים ליצור תנאים שיאפשרו לי להצליח בעבודתי
י-יא
82%

חינוך חברתי ערכי

מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית

בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
י-יא
40%
בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
י-יא
21%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
י-יא
42%
בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
י-יא
46%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
י-יא
36%

מוגנות והתנהגות נאותה

תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה

רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
י-יא
59%
רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
י-יא
58%
רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
י-יא
59%
רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
י-יא
31%
רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
י-יא
34%