בית ספר אבן סינא רמלה
נתונים כללים לשנה"ל 2023
- מחוז
 - מרכז
 - רשות
 - רמלה
 - מגזר
 - ערבי
 - סוג פיקוח
 - ממלכתי
 - מעמד משפטי
 - רשמי
 - סוג חינוך מוסד
 - רגיל
 - שכבות לימוד
 - א - ח
 - שלבי חינוך
 - יסודי בלבד
 - יוח"א
 - כן
 - מוטב
 - עירית רמלה
 - רפורמה
 - אופק חדש
 - חמישון טיפוח יסודי
 - 5
 - עשירון טיפוח יסודי
 - 10
 - אשכול למ"ס רשות
 - 4
 - מורים בעלי תואר שני+
 - 27.0%
 - חציון וותק הוראה
 - 15 שנים
 - שילוב חינוך מיוחד
 - 1.1%
 - הגשה לבגרות
 - לא
 
- כתובת
 - זכריה 9, רמלה
 - טלפון
 - 08-9221672
 - מנהל/ת
 - ימאמה עבד אל קאדר
 - מפקח/ת
 - גילה חראזי
 
עובדי הוראה
3
מורים
					מורים
34
מורות
				מורות
תלמידים
185
בנים
					בנים
184
בנות
				בנות
התפלגות כיתות
					■ כיתה רגילה  
					■ כיתה חינוך מיוחד
				
			תקציב לשנה"ל 2023
תקציב למוסד
8,336,713 ₪
		
		
			■ שכר מורים
■ תשלומים שאינם שכר מורים
■ תשלומים נוספים קורונה
	■ תשלומים שאינם שכר מורים
■ תשלומים נוספים קורונה
שכר מורים
7,875,642 ₪
		- עלות שעות הוראה
 - 7,875,642 ₪
 - עלות שכר - קורונה
 - 0 ₪
 
תשלומים שאינם שכר מורים
461,071 ₪
		- שירותי היקף
 - 470,426 ₪
 - הוצאות אחזקה וחומרים
 - 0 ₪
 - חינוך מיוחד
 - 0 ₪
 - הסעות וליווי
 - 0 ₪
 - התחשבנות רשויות
 - -44,928 ₪
 - רכישות חוזים והקצבות
 - 35,573 ₪
 - תשלומים נוספים - קורונה
 - 0 ₪
 
עלות כיתה
608,073 ₪
			עלות לתלמיד
24,718 ₪
			ממוצע תלמידים
24.6
	מיצ"ב - הישגים לימודיים
ערבית ה'
אנגלית ה'
מתמטיקה ה'
ערבית ח'
אנגלית ח'
מתמטיקה ח'
מדע וטכנולוגיה ח'
מיצ"ב - אקלים בית ספרי
יחסים בין באי בית הספר
יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים
יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
								ה-ו
										ז-ט
										כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
								ה-ו
										ז-ט
										לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
								ה-ו
										ז-ט
										לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
								ה-ו
										ז-ט
										הוראה, למידה והערכה
התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה
לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
								ה-ו
										ז-ט
										בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
								ה-ו
										ז-ט
										התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
								ה-ו
										ז-ט
										המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
								ה-ו
										ז-ט
										מאמצי בית הספר לעידוד תחושת המוגנות
כשיש מקרי אלימות בבית הספר המורים יודעים על כך
								ה-ו
										ז-ט
										בבית הספר עושים פעולות רבות כדי למנוע אלימות וכדי לטפל בה
								ה-ו
										ז-ט
										בהפסקות יש תמיד מורה או כמה מורים בחצר שתפקידם להשגיח שלא תהיה אלימות
								ה-ו
										ז-ט
										מעורבות באירועי אלימות
בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
								ה-ו
										ז-ט
										בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
								ה-ו
										ז-ט
										בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
								ה-ו
										ז-ט
										בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
								ה-ו
										ז-ט
										בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
								ה-ו
										ז-ט
										בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
								ה-ו
										ז-ט
										בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
								ה-ו
										ז-ט
										בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
								ה-ו
										ז-ט
										בחודש האחרון הטילו עלי חרם
								ה-ו
										ז-ט
										קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים
רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
								ה-ו
										ז-ט
										רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
								ה-ו
										ז-ט
										כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
								ה-ו
										ז-ט
										כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
								ה-ו
										ז-ט
										כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
								ה-ו
										ז-ט
										רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
								ה-ו
										ז-ט
										אסטרטגיות ללמידה עצמית
בזמן למידת חומר חדש אני מנסה לסדר אותו לעצמי באופן שיעזור לי ללמוד (למשל: כותב ראשי פרקים, מדגיש קטעים מרכזיים, כותב סיכומים וכו')
								ה-ו
										ז-ט
										אם אינני מבין חומר כלשהוא, אפנה למישהו לבקש סיוע (למשל: למורה, לתלמיד אחר וכו')
								ה-ו
										ז-ט
										אחרי שאני לומד חומר חדש אני בודק את עצמי: האם הבנתי את הרעיונות המרכזיים? אילו רעיונות לא הבנתי במידה מספקת ואני זקוק לחיזוק? וכו'
								ה-ו
										ז-ט
										פעמים רבות אני מנסה להרחיב את הידע שלי על נושאים שנלמדים בבית הספר (למשל: באמצעות קריאה בספרים, באמצעות חיפוש מידע באינטרנט וכו')
								ה-ו
										ז-ט
										מוגנות והתנהגות נאותה
פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה
המורים בבית הספר מכוונים אותנו ללמוד בדרכים שונות כגון עבודות חקר, תצפיות ופרויקטים
								ה-ו
										ז-ט
										המורים בבית הספר מעריכים את העבודה שלנו לא רק על פי מבחנים אלא גם על פי מידע אחר
								ה-ו
										ז-ט
										המורים בבית הספר מעודדים אותנו להיות פעילים במהלך הלמידה, למשל לשאול שאלות ולהציג עבודות 
								ה-ו
										ז-ט
										במהלך השיעורים המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים למשל למקצועות אחרים
								ה-ו
										ז-ט
										רוב המורים מטילים עלינו משימות של עבודה משותפת עם תלמידים אחרים
								ה-ו
										ז-ט
										תלמידים בכיתתי עובדים על משימות שונות באופן עצמאי במסגרת השיעורים
								ה-ו
										ז-ט
										מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה
אני מרגיש סקרנות ועניין כלפי הדברים שאני לומד בבית הספר
								ה-ו
										ז-ט
										הדברים שמלמדים בבית הספר מקנים לי ידע רב וחשוב
								ה-ו
										ז-ט
										אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות יהיו קשות
								ה-ו
										ז-ט
										הדברים שאני לומד בבית הספר עוזרים לי גם מחוץ לשעות הלימודים
								ה-ו
										ז-ט
										אני נהנה מהדברים שאני לומד בבית הספר
								ה-ו
										ז-ט
										תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה
רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
								ה-ו
										ז-ט
										רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
								ה-ו
										ז-ט
										רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
								ה-ו
										ז-ט
										רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
								ה-ו
										ז-ט
										רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
								ה-ו
										ז-ט
										שביעות רצון מבית הספר
תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר
אני אוהב להיות בבית הספר
								ה-ו
										ז-ט
										גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
								ה-ו
										ז-ט
										טוב לי בבית הספר
								ה-ו
										ז-ט
										חינוך חברתי ערכי
מאמצי בית הספר לקידום סובלנות כלפי האחר והשונה
בבית הספר מעודדים אותנו לגלות סובלנות כלפי האחר והשונה (למשל, דוברי שפה אחרת, בעלי מוגבלויות, משתייכים לדת אחרת וכו')
								ה-ו
										ז-ט
										התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
								ה-ו
										ז-ט
										המורים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
								ה-ו
										ז-ט
										צוות בית הספר עושה מאמצים כדי לשתף את כל התלמידים בפעילויות, ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו' (למשל מוודאים שכולם יוזמנו לאירועים חברתיים)
								ה-ו
										ז-ט
										כל התלמידים בבית הספר שלנו משתלבים בחברה באופן מלא ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו'
								ה-ו
										ז-ט
										מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית
בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
								ה-ו
										ז-ט
										בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
								ה-ו
										ז-ט
										בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
								ה-ו
										ז-ט
										בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
								ה-ו
										ז-ט
										בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
								ה-ו
										ז-ט