בית ספר בית אור קדרון

נתונים כללים לשנה"ל 2022

מחוז
מרכז
רשות
ברנר
מגזר
יהודי
סוג פיקוח
ממלכתי
מעמד משפטי
רשמי
סוג חינוך מוסד
רגיל
שכבות לימוד
א - ח
שלבי חינוך
יסודי בלבד
יוח"א
לא
מוטב
מ. אזורית ברנר
רפורמה
אופק חדש
מנהל/ת
שירלי גלמן
חמישון טיפוח יסודי
1
עשירון טיפוח יסודי
2
אשכול למ"ס רשות
9
מורים בעלי תואר שני+
42.0%
חציון וותק הוראה
18 שנים
זכאות לתעודה טכנולוגית
0.0%
שילוב חינוך מיוחד
2.7%

עובדי הוראה

1
מורים
49
מורות

תלמידים

364
בנים
364
בנות

תלמידים עולים

0.7%
עולים
99.3%
השאר

תלמידים מצטיינים ומחוננים

יסודי   חט"ב   חט"ע  

התפלגות כיתות

כיתה רגילה   כיתה חינוך מיוחד

תקציב לשנה"ל 2022

תקציב למוסד

10,342,653 ₪
שכר מורים
תשלומים שאינם שכר מורים
תשלומים נוספים קורונה

שכר מורים

9,088,704 ₪
עלות שעות הוראה
9,088,704 ₪
עלות שכר - קורונה
0 ₪

תשלומים שאינם שכר מורים

1,253,949 ₪
שירותי היקף
874,677 ₪
הוצאות אחזקה וחומרים
45,007 ₪
חינוך מיוחד
21,500 ₪
הסעות וליווי
0
התחשבנות רשויות
‎-21,330
רכישות חוזים והקצבות
217,603 ₪
תשלומים נוספים - קורונה
116,492 ₪

עלות כיתה

תקציב ממוצע לכיתה
409,046 ₪

עלות לתלמיד

הוצאה ממוצעת לתלמיד
14,047 ₪

ממוצע תלמידים

ממוצע תלמידים בכיתה רגילה
29.1

מיצ"ב - הישגים לימודיים

אנגלית ה'

עברית ה'

מתמטיקה ה'

אנגלית ח'

עברית ח'

מתמטיקה ח'

מדע וטכנולוגיה ח'

מיצ"ב - אקלים בית ספרי

יחסים בין באי בית הספר

יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים

יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
ה-ו
53%
ז-ט
51%
כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
ה-ו
37%
ז-ט
22%
לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
ה-ו
54%
ז-ט
58%
לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
ה-ו
53%
ז-ט
48%

שותפות הורים בבית הספר

בית הספר מיידע את ההורים באופן שוטף על הנעשה בו
המורים
100%
להורים יש אוזן קשבת בבית הספר בכל שאלה, בעיה או תלונה שעולה
המורים
90%
הורי התלמידים נמצאים בקשר קבוע טלפוני, מייל, סמס וכד', עם המחנך כדי להתעדכן במצבו של הילד שלהם
המורים
97%
המורים בבית הספר מתייעצים עם ההורים כיצד כדאי לשפר את ההתקדמות הלימודית של הילד שלהם
המורים
82%

עבודה שיתופית של מורים בבית הספר

מורים בבית הספר מקפידים לשתף מורים עמיתים בידע שצברו בהשתלמויות
המורים
67%
פגישות הצוות מתועדות והסיכום מופץ לכלל המורים בצוות
המורים
86%
המורים בצוות המקצועי מתכננים את כלי ההערכה (מטלות, מבחנים) בעבודה שיתופית
המורים
86%
מורים בצוות המקצועי משתפים את עמיתיהם בתכניות או בכלים שפיתחו
המורים
86%
מנתחים יחד תשובות שגויות של תלמידים וחושבים כיצד לסייע להם
המורים
70%
מפתחים יחד חומרי הוראה-למידה
המורים
78%
משתפים זה את זה בלבטים ובקשיים בהוראה
המורים
81%
דנים יחד בתכנית העבודה הבית ספרית בתחום הדעת
המורים
85%

קליטה וליווי של עו"ה חדשים ובעלי תפקידים בבית הספר

בבית הספר קיים תהליך סדור ושיטתי של קליטת מורים חדשים
המורים
89%
בבית הספר קיים תהליך סדור ושיטתי של קליטת בעלי תפקידים חדשים
המורים
72%
בבית הספר מתקיים תהליך סדור ושיטתי של ליווי לבעלי תפקידים, למשל: לרכז שכבה, לרכז מקצוע וכו'
המורים
85%
הנהלת בית הספר מייחסת חשיבות רבה לקליטה מיטבית של מורים חדשים
המורים
89%
בבית הספר לכל מורה מתמחה או מורה חדש מוצמד חונך מלווה שהוכשר לתפקידו
המורים
93%

הוראה, למידה והערכה

התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה

לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
ה-ו
24%
ז-ט
9%
בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
ה-ו
36%
ז-ט
20%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
ה-ו
61%
ז-ט
42%
המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
ה-ו
22%
ז-ט
12%

מאמצי בית הספר לעידוד תחושת המוגנות

כשיש מקרי אלימות בבית הספר המורים יודעים על כך
ה-ו
67%
ז-ט
75%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי למנוע אלימות וכדי לטפל בה
ה-ו
76%
ז-ט
78%
בהפסקות יש תמיד מורה או כמה מורים בחצר שתפקידם להשגיח שלא תהיה אלימות
ה-ו
84%
ז-ט
85%

מעורבות באירועי אלימות

בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
ה-ו
39%
ז-ט
37%
בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
ה-ו
20%
ז-ט
16%
בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
ה-ו
7%
ז-ט
3%
בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
ה-ו
10%
ז-ט
5%
בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
ה-ו
8%
ז-ט
3%
בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
ה-ו
3%
ז-ט
0%
בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
ה-ו
8%
ז-ט
8%
בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
ה-ו
15%
ז-ט
13%
בחודש האחרון הטילו עלי חרם
ה-ו
2%
ז-ט
2%

קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים

רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
ה-ו
45%
ז-ט
41%
רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
ה-ו
49%
ז-ט
34%
כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
ה-ו
70%
ז-ט
50%
כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
ה-ו
70%
ז-ט
57%
כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
ה-ו
55%
ז-ט
42%
רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
ה-ו
62%
ז-ט
41%

אסטרטגיות ללמידה עצמית

בזמן למידת חומר חדש אני מנסה לסדר אותו לעצמי באופן שיעזור לי ללמוד (למשל: כותב ראשי פרקים, מדגיש קטעים מרכזיים, כותב סיכומים וכו')
ה-ו
43%
ז-ט
39%
אם אינני מבין חומר כלשהוא, אפנה למישהו לבקש סיוע (למשל: למורה, לתלמיד אחר וכו')
ה-ו
75%
ז-ט
72%
אחרי שאני לומד חומר חדש אני בודק את עצמי: האם הבנתי את הרעיונות המרכזיים? אילו רעיונות לא הבנתי במידה מספקת ואני זקוק לחיזוק? וכו'
ה-ו
46%
ז-ט
38%
פעמים רבות אני מנסה להרחיב את הידע שלי על נושאים שנלמדים בבית הספר (למשל: באמצעות קריאה בספרים, באמצעות חיפוש מידע באינטרנט וכו')
ה-ו
36%
ז-ט
23%

מוגנות והתנהגות נאותה

פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה

המורים בבית הספר מכוונים אותנו ללמוד בדרכים שונות כגון עבודות חקר, תצפיות ופרויקטים
ה-ו
63%
ז-ט
66%
המורים בבית הספר מעריכים את העבודה שלנו לא רק על פי מבחנים אלא גם על פי מידע אחר
ה-ו
65%
ז-ט
61%
המורים בבית הספר מעודדים אותנו להיות פעילים במהלך הלמידה, למשל לשאול שאלות ולהציג עבודות
ה-ו
68%
ז-ט
63%
במהלך השיעורים המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים למשל למקצועות אחרים
ה-ו
64%
ז-ט
64%
רוב המורים מטילים עלינו משימות של עבודה משותפת עם תלמידים אחרים
ה-ו
55%
ז-ט
57%
תלמידים בכיתתי עובדים על משימות שונות באופן עצמאי במסגרת השיעורים
ה-ו
45%
ז-ט
41%

מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה

אני מרגיש סקרנות ועניין כלפי הדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
45%
ז-ט
32%
הדברים שמלמדים בבית הספר מקנים לי ידע רב וחשוב
ה-ו
72%
ז-ט
56%
אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות יהיו קשות
ה-ו
70%
ז-ט
74%
הדברים שאני לומד בבית הספר עוזרים לי גם מחוץ לשעות הלימודים
ה-ו
63%
ז-ט
49%
אני נהנה מהדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
45%
ז-ט
30%

תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה

רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
ה-ו
70%
ז-ט
55%
רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
ה-ו
64%
ז-ט
44%
רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
ה-ו
73%
ז-ט
57%
רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
ה-ו
40%
ז-ט
23%
רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
ה-ו
38%
ז-ט
21%

ניהול פיתוח הצוות החינוכי

מאז תחילת השנה הוצבו לך יעדי שיפור אישיים הנוגעים לתהליכי ההוראה
המורים
38%
מאז תחילת השנה נערכה תצפית על שיעור שהעברת, על ידי אחד (או יותר) מאנשי צוות בית הספר, לצורך שיפור ההוראה
המורים
48%
המנהל היה שותף בבניית תכנית ההתפתחות המקצועית שלך לשנה זו
המורים
54%

שביעות רצון מבית הספר

תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר

אני אוהב להיות בבית הספר
ה-ו
52%
ז-ט
58%
גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
ה-ו
87%
ז-ט
85%
טוב לי בבית הספר
ה-ו
79%
ז-ט
75%

שביעות הרצון של המורים מבית הספר

אתה שבע רצון מעבודתך כמורה
המורים
100%
אתה לא חש שהתעייפת מעבודת ההוראה
המורים
83%
אתה לא חש שמוטל עלייך עומס עבודה כבד מדי
המורים
28%
אתה שבע רצון מהתנהלות בית הספר
המורים
90%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלתלמידים יהיה נעים לשהות בו
המורים
93%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלמורים יהיה נעים לשהות בו
המורים
90%
בבית הספר משתדלים ליצור תנאים שיאפשרו לי להצליח בעבודתי
המורים
79%

חינוך חברתי ערכי

מאמצי בית הספר לקידום סובלנות כלפי האחר והשונה

בבית הספר מעודדים אותנו לגלות סובלנות כלפי האחר והשונה (למשל, דוברי שפה אחרת, בעלי מוגבלויות, משתייכים לדת אחרת וכו')
ה-ו
88%
ז-ט
90%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
79%
ז-ט
62%
המורים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
91%
ז-ט
90%
צוות בית הספר עושה מאמצים כדי לשתף את כל התלמידים בפעילויות, ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו' (למשל מוודאים שכולם יוזמנו לאירועים חברתיים)
ה-ו
90%
ז-ט
85%
כל התלמידים בבית הספר שלנו משתלבים בחברה באופן מלא ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו'
ה-ו
76%
ז-ט
70%

מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית

בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
ה-ו
71%
ז-ט
70%
בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
ה-ו
18%
ז-ט
24%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
ה-ו
36%
ז-ט
28%
בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
ה-ו
42%
ז-ט
41%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
ה-ו
66%
ז-ט
47%