בית ספר נארת ריחאניה

נתונים כללים לשנה"ל 2023

מחוז
צפון
רשות
מרום הגליל
מגזר
צרקסי
סוג פיקוח
ממלכתי
מעמד משפטי
רשמי
סוג חינוך מוסד
רגיל
שכבות לימוד
א - ח
שלבי חינוך
יסודי בלבד
יוח"א
כן
מוטב
מ. אזורית מרום הגליל
רפורמה
אופק חדש
חמישון טיפוח יסודי
3
עשירון טיפוח יסודי
5
אשכול למ"ס רשות
5
מורים בעלי תואר שני+
35.0%
חציון וותק הוראה
19 שנים
שילוב חינוך מיוחד
0%
הגשה לבגרות
לא
כתובת
ריחאניה, ריחאניה
טלפון
04-6989603
מנהל/ת
מאג'ד בדר
מפקח/ת
נעימה ספדי

עובדי הוראה

5
מורים
15
מורות

תלמידים

66
בנים
64
בנות

תלמידים מצטיינים ומחוננים

יסודי   חט"ב   חט"ע  

התפלגות כיתות

כיתה רגילה   כיתה חינוך מיוחד

תקציב לשנה"ל 2023

תקציב למוסד

4,157,865 ₪
שכר מורים
תשלומים שאינם שכר מורים
תשלומים נוספים קורונה

שכר מורים

3,924,868 ₪
עלות שעות הוראה
3,924,868 ₪
עלות שכר - קורונה
0 ₪

תשלומים שאינם שכר מורים

232,997 ₪
שירותי היקף
174,184 ₪
הוצאות אחזקה וחומרים
0 ₪
חינוך מיוחד
0 ₪
הסעות וליווי
0
התחשבנות רשויות
‎-18,320
רכישות חוזים והקצבות
77,133 ₪
תשלומים נוספים - קורונה
0 ₪

עלות כיתה

תקציב ממוצע לכיתה
881,874 ₪

עלות לתלמיד

הוצאה ממוצעת לתלמיד
33,918 ₪

ממוצע תלמידים

ממוצע תלמידים בכיתה רגילה
16.3

מיצ"ב - הישגים לימודיים

ערבית ה'

אנגלית ה'

מתמטיקה ה'

אנגלית ח'

עברית ח'

מתמטיקה ח'

מדע וטכנולוגיה ח'

מיצ"ב - אקלים בית ספרי

יחסים בין באי בית הספר

יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים

יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
ה-ו
95%
ז-ט
59%
כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
ה-ו
76%
ז-ט
30%
לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
ה-ו
90%
ז-ט
44%
לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
ה-ו
91%
ז-ט
41%

הוראה, למידה והערכה

התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה

לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
ה-ו
64%
ז-ט
46%
בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
ה-ו
73%
ז-ט
59%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
ה-ו
95%
ז-ט
74%
המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
ה-ו
82%
ז-ט
63%

מאמצי בית הספר לעידוד תחושת המוגנות

כשיש מקרי אלימות בבית הספר המורים יודעים על כך
ה-ו
100%
ז-ט
59%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי למנוע אלימות וכדי לטפל בה
ה-ו
91%
ז-ט
63%
בהפסקות יש תמיד מורה או כמה מורים בחצר שתפקידם להשגיח שלא תהיה אלימות
ה-ו
100%
ז-ט
96%

מעורבות באירועי אלימות

בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
ה-ו
5%
ז-ט
19%
בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
ה-ו
0%
ז-ט
4%
בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
ה-ו
0%
ז-ט
7%
בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
ה-ו
0%
ז-ט
0%
בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
ה-ו
0%
ז-ט
0%
בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
ה-ו
0%
ז-ט
0%
בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
ה-ו
5%
ז-ט
7%
בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
ה-ו
0%
ז-ט
15%
בחודש האחרון הטילו עלי חרם
ה-ו
0%
ז-ט
0%

קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים

רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
ה-ו
100%
ז-ט
41%
רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
ה-ו
91%
ז-ט
59%
כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
ה-ו
95%
ז-ט
63%
כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
ה-ו
95%
ז-ט
42%
כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
ה-ו
86%
ז-ט
48%
רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
ה-ו
95%
ז-ט
48%

אסטרטגיות ללמידה עצמית

בזמן למידת חומר חדש אני מנסה לסדר אותו לעצמי באופן שיעזור לי ללמוד (למשל: כותב ראשי פרקים, מדגיש קטעים מרכזיים, כותב סיכומים וכו')
ה-ו
73%
ז-ט
63%
אם אינני מבין חומר כלשהוא, אפנה למישהו לבקש סיוע (למשל: למורה, לתלמיד אחר וכו')
ה-ו
100%
ז-ט
70%
אחרי שאני לומד חומר חדש אני בודק את עצמי: האם הבנתי את הרעיונות המרכזיים? אילו רעיונות לא הבנתי במידה מספקת ואני זקוק לחיזוק? וכו'
ה-ו
73%
ז-ט
48%
פעמים רבות אני מנסה להרחיב את הידע שלי על נושאים שנלמדים בבית הספר (למשל: באמצעות קריאה בספרים, באמצעות חיפוש מידע באינטרנט וכו')
ה-ו
82%
ז-ט
56%

מוגנות והתנהגות נאותה

פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה

המורים בבית הספר מכוונים אותנו ללמוד בדרכים שונות כגון עבודות חקר, תצפיות ופרויקטים
ה-ו
100%
ז-ט
59%
המורים בבית הספר מעריכים את העבודה שלנו לא רק על פי מבחנים אלא גם על פי מידע אחר
ה-ו
100%
ז-ט
59%
המורים בבית הספר מעודדים אותנו להיות פעילים במהלך הלמידה, למשל לשאול שאלות ולהציג עבודות
ה-ו
91%
ז-ט
63%
במהלך השיעורים המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים למשל למקצועות אחרים
ה-ו
82%
ז-ט
56%
רוב המורים מטילים עלינו משימות של עבודה משותפת עם תלמידים אחרים
ה-ו
91%
ז-ט
63%
תלמידים בכיתתי עובדים על משימות שונות באופן עצמאי במסגרת השיעורים
ה-ו
90%
ז-ט
37%

מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה

אני מרגיש סקרנות ועניין כלפי הדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
77%
ז-ט
33%
הדברים שמלמדים בבית הספר מקנים לי ידע רב וחשוב
ה-ו
100%
ז-ט
74%
אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות יהיו קשות
ה-ו
76%
ז-ט
78%
הדברים שאני לומד בבית הספר עוזרים לי גם מחוץ לשעות הלימודים
ה-ו
95%
ז-ט
62%
אני נהנה מהדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
91%
ז-ט
44%

תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה

רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
ה-ו
95%
ז-ט
74%
רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
ה-ו
91%
ז-ט
74%
רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
ה-ו
95%
ז-ט
70%
רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
ה-ו
86%
ז-ט
44%
רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
ה-ו
86%
ז-ט
42%

שביעות רצון מבית הספר

תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר

אני אוהב להיות בבית הספר
ה-ו
64%
ז-ט
44%
גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
ה-ו
64%
ז-ט
41%
טוב לי בבית הספר
ה-ו
82%
ז-ט
41%

חינוך חברתי ערכי

מאמצי בית הספר לקידום סובלנות כלפי האחר והשונה

בבית הספר מעודדים אותנו לגלות סובלנות כלפי האחר והשונה (למשל, דוברי שפה אחרת, בעלי מוגבלויות, משתייכים לדת אחרת וכו')
ה-ו
100%
ז-ט
74%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
100%
ז-ט
63%
המורים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
100%
ז-ט
81%
צוות בית הספר עושה מאמצים כדי לשתף את כל התלמידים בפעילויות, ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו' (למשל מוודאים שכולם יוזמנו לאירועים חברתיים)
ה-ו
95%
ז-ט
78%
כל התלמידים בבית הספר שלנו משתלבים בחברה באופן מלא ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו'
ה-ו
100%
ז-ט
85%

מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית

בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
ה-ו
82%
ז-ט
69%
בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
ה-ו
77%
ז-ט
35%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
ה-ו
73%
ז-ט
35%
בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
ה-ו
86%
ז-ט
54%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
ה-ו
86%
ז-ט
50%