בית ספר אהבת ישראל (חרד"ל) ירושלים

נתונים כללים לשנה"ל 2022

מחוז
מנח"י
רשות
ירושלים
מגזר
יהודי
סוג פיקוח
ממלכתי דתי
מעמד משפטי
רשמי
סוג חינוך מוסד
רגיל
שכבות לימוד
א - ח
שלבי חינוך
יסודי בלבד
יוח"א
לא
מוטב
עירית ירושלים
רפורמה
אופק חדש
חמישון טיפוח יסודי
3
עשירון טיפוח יסודי
5
אשכול למ"ס רשות
3
מורים בעלי תואר שני+
63.9%
חציון וותק הוראה
26.5 שנים
שילוב חינוך מיוחד
4.8%
כתובת
מעוז 1, ירושלים
טלפון
02-6718117
מנהל/ת
בנימין נתאי
מפקח/ת
יואל דוב ורצברגר

עובדי הוראה

18
מורים
18
מורות

תלמידים

335
בנים
0
בנות

תלמידים עולים

7.8%
עולים
92.2%
השאר

תלמידים מצטיינים ומחוננים

יסודי   חט"ב   חט"ע  

התפלגות כיתות

כיתה רגילה   כיתה חינוך מיוחד

תקציב לשנה"ל 2022

תקציב למוסד

7,765,381 ₪
שכר מורים
תשלומים שאינם שכר מורים
תשלומים נוספים קורונה

שכר מורים

6,556,171 ₪
עלות שעות הוראה
6,519,296 ₪
עלות שכר - קורונה
36,875 ₪

תשלומים שאינם שכר מורים

1,209,210 ₪
שירותי היקף
539,715 ₪
הוצאות אחזקה וחומרים
33,075 ₪
חינוך מיוחד
11,000 ₪
הסעות וליווי
0
התחשבנות רשויות
‎-274,738
רכישות חוזים והקצבות
818,780 ₪
תשלומים נוספים - קורונה
81,378 ₪

עלות כיתה

תקציב ממוצע לכיתה
546,223 ₪

עלות לתלמיד

הוצאה ממוצעת לתלמיד
22,827 ₪

ממוצע תלמידים

ממוצע תלמידים בכיתה רגילה
23.9

מיצ"ב - הישגים לימודיים

אנגלית ה'

עברית ה'

מתמטיקה ה'

אנגלית ח'

עברית ח'

מתמטיקה ח'

מדע וטכנולוגיה ח'

מיצ"ב - אקלים בית ספרי

יחסים בין באי בית הספר

יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים

יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
ה-ו
68%
ז-ט
73%
כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
ה-ו
24%
ז-ט
27%
לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
ה-ו
50%
ז-ט
50%
לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
ה-ו
42%
ז-ט
47%

שותפות הורים בבית הספר

בית הספר מיידע את ההורים באופן שוטף על הנעשה בו
המורים
97%
להורים יש אוזן קשבת בבית הספר בכל שאלה, בעיה או תלונה שעולה
המורים
87%
הורי התלמידים נמצאים בקשר קבוע טלפוני, מייל, סמס וכד', עם המחנך כדי להתעדכן במצבו של הילד שלהם
המורים
90%
המורים בבית הספר מתייעצים עם ההורים כיצד כדאי לשפר את ההתקדמות הלימודית של הילד שלהם
המורים
81%

עבודה שיתופית של מורים בבית הספר

מורים בבית הספר מקפידים לשתף מורים עמיתים בידע שצברו בהשתלמויות
המורים
68%
פגישות הצוות מתועדות והסיכום מופץ לכלל המורים בצוות
המורים
50%
המורים בצוות המקצועי מתכננים את כלי ההערכה (מטלות, מבחנים) בעבודה שיתופית
המורים
80%
מורים בצוות המקצועי משתפים את עמיתיהם בתכניות או בכלים שפיתחו
המורים
77%
מנתחים יחד תשובות שגויות של תלמידים וחושבים כיצד לסייע להם
המורים
58%
מפתחים יחד חומרי הוראה-למידה
המורים
69%
משתפים זה את זה בלבטים ובקשיים בהוראה
המורים
92%
דנים יחד בתכנית העבודה הבית ספרית בתחום הדעת
המורים
73%

קליטה וליווי של עו"ה חדשים ובעלי תפקידים בבית הספר

בבית הספר קיים תהליך סדור ושיטתי של קליטת מורים חדשים
המורים
26%
בבית הספר קיים תהליך סדור ושיטתי של קליטת בעלי תפקידים חדשים
המורים
35%
בבית הספר מתקיים תהליך סדור ושיטתי של ליווי לבעלי תפקידים, למשל: לרכז שכבה, לרכז מקצוע וכו'
המורים
65%
הנהלת בית הספר מייחסת חשיבות רבה לקליטה מיטבית של מורים חדשים
המורים
68%
בבית הספר לכל מורה מתמחה או מורה חדש מוצמד חונך מלווה שהוכשר לתפקידו
המורים
35%

הוראה, למידה והערכה

התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה

לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
ה-ו
30%
ז-ט
54%
בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
ה-ו
29%
ז-ט
43%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
ה-ו
49%
ז-ט
72%
המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
ה-ו
38%
ז-ט
53%

מאמצי בית הספר לעידוד תחושת המוגנות

כשיש מקרי אלימות בבית הספר המורים יודעים על כך
ה-ו
42%
ז-ט
62%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי למנוע אלימות וכדי לטפל בה
ה-ו
38%
ז-ט
52%
בהפסקות יש תמיד מורה או כמה מורים בחצר שתפקידם להשגיח שלא תהיה אלימות
ה-ו
60%
ז-ט
72%

מעורבות באירועי אלימות

בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
ה-ו
64%
ז-ט
48%
בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
ה-ו
49%
ז-ט
33%
בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
ה-ו
13%
ז-ט
1%
בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
ה-ו
28%
ז-ט
10%
בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
ה-ו
17%
ז-ט
7%
בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
ה-ו
7%
ז-ט
1%
בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
ה-ו
18%
ז-ט
5%
בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
ה-ו
15%
ז-ט
10%
בחודש האחרון הטילו עלי חרם
ה-ו
10%
ז-ט
0%

קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים

רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
ה-ו
37%
ז-ט
51%
רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
ה-ו
56%
ז-ט
57%
כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
ה-ו
66%
ז-ט
74%
כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
ה-ו
49%
ז-ט
51%
כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
ה-ו
47%
ז-ט
59%
רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
ה-ו
57%
ז-ט
68%

אסטרטגיות ללמידה עצמית

בזמן למידת חומר חדש אני מנסה לסדר אותו לעצמי באופן שיעזור לי ללמוד (למשל: כותב ראשי פרקים, מדגיש קטעים מרכזיים, כותב סיכומים וכו')
ה-ו
46%
ז-ט
54%
אם אינני מבין חומר כלשהוא, אפנה למישהו לבקש סיוע (למשל: למורה, לתלמיד אחר וכו')
ה-ו
70%
ז-ט
71%
אחרי שאני לומד חומר חדש אני בודק את עצמי: האם הבנתי את הרעיונות המרכזיים? אילו רעיונות לא הבנתי במידה מספקת ואני זקוק לחיזוק? וכו'
ה-ו
48%
ז-ט
60%
פעמים רבות אני מנסה להרחיב את הידע שלי על נושאים שנלמדים בבית הספר (למשל: באמצעות קריאה בספרים, באמצעות חיפוש מידע באינטרנט וכו')
ה-ו
43%
ז-ט
37%

מוגנות והתנהגות נאותה

פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה

המורים בבית הספר מכוונים אותנו ללמוד בדרכים שונות כגון עבודות חקר, תצפיות ופרויקטים
ה-ו
55%
ז-ט
60%
המורים בבית הספר מעריכים את העבודה שלנו לא רק על פי מבחנים אלא גם על פי מידע אחר
ה-ו
62%
ז-ט
63%
המורים בבית הספר מעודדים אותנו להיות פעילים במהלך הלמידה, למשל לשאול שאלות ולהציג עבודות
ה-ו
60%
ז-ט
53%
במהלך השיעורים המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים למשל למקצועות אחרים
ה-ו
58%
ז-ט
64%
רוב המורים מטילים עלינו משימות של עבודה משותפת עם תלמידים אחרים
ה-ו
46%
ז-ט
48%
תלמידים בכיתתי עובדים על משימות שונות באופן עצמאי במסגרת השיעורים
ה-ו
39%
ז-ט
46%

מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה

אני מרגיש סקרנות ועניין כלפי הדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
54%
ז-ט
63%
הדברים שמלמדים בבית הספר מקנים לי ידע רב וחשוב
ה-ו
75%
ז-ט
82%
אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות יהיו קשות
ה-ו
71%
ז-ט
75%
הדברים שאני לומד בבית הספר עוזרים לי גם מחוץ לשעות הלימודים
ה-ו
72%
ז-ט
63%
אני נהנה מהדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
51%
ז-ט
54%

תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה

רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
ה-ו
71%
ז-ט
74%
רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
ה-ו
71%
ז-ט
70%
רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
ה-ו
73%
ז-ט
74%
רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
ה-ו
51%
ז-ט
46%
רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
ה-ו
48%
ז-ט
43%

ניהול פיתוח הצוות החינוכי

מאז תחילת השנה הוצבו לך יעדי שיפור אישיים הנוגעים לתהליכי ההוראה
המורים
41%
מאז תחילת השנה נערכה תצפית על שיעור שהעברת, על ידי אחד (או יותר) מאנשי צוות בית הספר, לצורך שיפור ההוראה
המורים
71%
המנהל היה שותף בבניית תכנית ההתפתחות המקצועית שלך לשנה זו
המורים
53%

שביעות רצון מבית הספר

תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר

אני אוהב להיות בבית הספר
ה-ו
57%
ז-ט
62%
גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
ה-ו
61%
ז-ט
75%
טוב לי בבית הספר
ה-ו
64%
ז-ט
79%

שביעות הרצון של המורים מבית הספר

אתה שבע רצון מעבודתך כמורה
המורים
90%
אתה לא חש שהתעייפת מעבודת ההוראה
המורים
84%
אתה לא חש שמוטל עלייך עומס עבודה כבד מדי
המורים
65%
אתה שבע רצון מהתנהלות בית הספר
המורים
74%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלתלמידים יהיה נעים לשהות בו
המורים
87%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלמורים יהיה נעים לשהות בו
המורים
52%
בבית הספר משתדלים ליצור תנאים שיאפשרו לי להצליח בעבודתי
המורים
65%

חינוך חברתי ערכי

מאמצי בית הספר לקידום סובלנות כלפי האחר והשונה

בבית הספר מעודדים אותנו לגלות סובלנות כלפי האחר והשונה (למשל, דוברי שפה אחרת, בעלי מוגבלויות, משתייכים לדת אחרת וכו')
ה-ו
63%
ז-ט
66%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
73%
ז-ט
78%
המורים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
84%
ז-ט
79%
צוות בית הספר עושה מאמצים כדי לשתף את כל התלמידים בפעילויות, ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו' (למשל מוודאים שכולם יוזמנו לאירועים חברתיים)
ה-ו
68%
ז-ט
80%
כל התלמידים בבית הספר שלנו משתלבים בחברה באופן מלא ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו'
ה-ו
67%
ז-ט
71%

מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית

בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
ה-ו
36%
ז-ט
31%
בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
ה-ו
15%
ז-ט
4%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
ה-ו
14%
ז-ט
10%
בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
ה-ו
19%
ז-ט
22%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
ה-ו
18%
ז-ט
20%