בית ספר נחלת ישראל מגדל העמק

נתונים כללים לשנה"ל 2022

מחוז
צפון
רשות
מגדל העמק
מגזר
יהודי
סוג פיקוח
ממלכתי דתי
מעמד משפטי
רשמי
סוג חינוך מוסד
רגיל
שכבות לימוד
ז - יב
שלבי חינוך
חט"ב ועליונה
יוח"א
לא
מוטב
מדרשת העמקים
רפורמה
עוז לתמורה, אופק חדש
מנהל/ת
מלכיאל נוריאל טולידאנו
חמישון טיפוח חט"ב
3
חמישון טיפוח חט"ע
2
עשירון טיפוח חט"ב
5
עשירון טיפוח חט"ע
4
אשכול למ"ס רשות
4
מורים בעלי תואר שני+
61.1%
חציון וותק הוראה
14 שנים
בחינוך טכנולוגי
0.0%
זכאות לתעודה טכנולוגית
0.0%
שילוב חינוך מיוחד
1.5%
הגשה לבגרות
כן

עובדי הוראה

30
מורים
6
מורות

תלמידים

262
בנים
0
בנות

תלמידים עולים

0.4%
עולים
99.6%
השאר

תלמידים מצטיינים ומחוננים

יסודי   חט"ב   חט"ע  

התפלגות כיתות

כיתה רגילה   כיתה חינוך מיוחד

תקציב לשנה"ל 2022

תקציב למוסד

8,524,847 ₪
שכר מורים
תשלומים שאינם שכר מורים
תשלומים נוספים קורונה

שכר מורים

7,880,466 ₪
עלות שעות הוראה
7,871,341 ₪
עלות שכר - קורונה
9,125 ₪

תשלומים שאינם שכר מורים

644,381 ₪
שירותי היקף
370,158 ₪
הוצאות אחזקה וחומרים
23,350 ₪
חינוך מיוחד
10,000 ₪
הסעות וליווי
0
התחשבנות רשויות
‎-6,640
רכישות חוזים והקצבות
177,575 ₪
תשלומים נוספים - קורונה
69,938 ₪

עלות כיתה

תקציב ממוצע לכיתה
767,799 ₪

עלות לתלמיד

הוצאה ממוצעת לתלמיד
32,236 ₪

ממוצע תלמידים

ממוצע תלמידים בכיתה רגילה
23.8

מיצ"ב - הישגים לימודיים

אנגלית ח'

עברית ח'

מתמטיקה ח'

מדע וטכנולוגיה ח'

מיצ"ב - אקלים בית ספרי

יחסים בין באי בית הספר

יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים

יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
ז-ט
78%
י-יא
78%
כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
ז-ט
38%
י-יא
45%
לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
ז-ט
72%
י-יא
67%
לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
ז-ט
56%
י-יא
72%

הוראה, למידה והערכה

התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה

לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
ז-ט
49%
י-יא
60%
בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
ז-ט
58%
י-יא
72%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
ז-ט
77%
י-יא
90%
המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
ז-ט
50%
י-יא
61%

מאמצי בית הספר לעידוד תחושת המוגנות

כשיש מקרי אלימות בבית הספר המורים יודעים על כך
ז-ט
71%
י-יא
81%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי למנוע אלימות וכדי לטפל בה
ז-ט
59%
י-יא
73%
בהפסקות יש תמיד מורה או כמה מורים בחצר שתפקידם להשגיח שלא תהיה אלימות
ז-ט
20%
י-יא
28%

מעורבות באירועי אלימות

בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
ז-ט
32%
י-יא
14%
בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
ז-ט
21%
י-יא
11%
בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
ז-ט
5%
י-יא
2%
בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
ז-ט
7%
י-יא
0%
בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
ז-ט
2%
י-יא
0%
בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
ז-ט
1%
י-יא
0%
בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
ז-ט
5%
י-יא
2%
בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
ז-ט
4%
י-יא
0%
בחודש האחרון הטילו עלי חרם
ז-ט
2%
י-יא
2%

קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים

רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
ז-ט
61%
י-יא
72%
רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
ז-ט
63%
י-יא
75%
כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
ז-ט
83%
י-יא
81%
כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
ז-ט
51%
י-יא
68%
כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
ז-ט
62%
י-יא
73%
רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
ז-ט
72%
י-יא
71%

אסטרטגיות ללמידה עצמית

בזמן למידת חומר חדש אני מנסה לסדר אותו לעצמי באופן שיעזור לי ללמוד (למשל: כותב ראשי פרקים, מדגיש קטעים מרכזיים, כותב סיכומים וכו')
ז-ט
40%
י-יא
47%
אם אינני מבין חומר כלשהוא, אפנה למישהו לבקש סיוע (למשל: למורה, לתלמיד אחר וכו')
ז-ט
80%
י-יא
89%
אחרי שאני לומד חומר חדש אני בודק את עצמי: האם הבנתי את הרעיונות המרכזיים? אילו רעיונות לא הבנתי במידה מספקת ואני זקוק לחיזוק? וכו'
ז-ט
47%
י-יא
60%
פעמים רבות אני מנסה להרחיב את הידע שלי על נושאים שנלמדים בבית הספר (למשל: באמצעות קריאה בספרים, באמצעות חיפוש מידע באינטרנט וכו')
ז-ט
36%
י-יא
37%

מוגנות והתנהגות נאותה

פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה

המורים בבית הספר מכוונים אותנו ללמוד בדרכים שונות כגון עבודות חקר, תצפיות ופרויקטים
ז-ט
34%
י-יא
38%
המורים בבית הספר מעריכים את העבודה שלנו לא רק על פי מבחנים אלא גם על פי מידע אחר
ז-ט
59%
י-יא
68%
המורים בבית הספר מעודדים אותנו להיות פעילים במהלך הלמידה, למשל לשאול שאלות ולהציג עבודות
ז-ט
67%
י-יא
73%
במהלך השיעורים המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים למשל למקצועות אחרים
ז-ט
68%
י-יא
61%
רוב המורים מטילים עלינו משימות של עבודה משותפת עם תלמידים אחרים
ז-ט
41%
י-יא
63%
תלמידים בכיתתי עובדים על משימות שונות באופן עצמאי במסגרת השיעורים
ז-ט
37%
י-יא
50%

מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה

אני מרגיש סקרנות ועניין כלפי הדברים שאני לומד בבית הספר
ז-ט
56%
י-יא
61%
הדברים שמלמדים בבית הספר מקנים לי ידע רב וחשוב
ז-ט
77%
י-יא
75%
אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות יהיו קשות
ז-ט
79%
י-יא
82%
הדברים שאני לומד בבית הספר עוזרים לי גם מחוץ לשעות הלימודים
ז-ט
70%
י-יא
70%
אני נהנה מהדברים שאני לומד בבית הספר
ז-ט
54%
י-יא
56%

תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה

רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
ז-ט
85%
י-יא
83%
רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
ז-ט
73%
י-יא
79%
רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
ז-ט
79%
י-יא
78%
רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
ז-ט
47%
י-יא
40%
רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
ז-ט
52%
י-יא
43%

שביעות רצון מבית הספר

תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר

אני אוהב להיות בבית הספר
ז-ט
72%
י-יא
89%
גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
ז-ט
80%
י-יא
91%
טוב לי בבית הספר
ז-ט
79%
י-יא
95%

חינוך חברתי ערכי

מאמצי בית הספר לקידום סובלנות כלפי האחר והשונה

בבית הספר מעודדים אותנו לגלות סובלנות כלפי האחר והשונה (למשל, דוברי שפה אחרת, בעלי מוגבלויות, משתייכים לדת אחרת וכו')
ז-ט
80%
י-יא
88%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ז-ט
83%
י-יא
88%
המורים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ז-ט
94%
י-יא
89%
צוות בית הספר עושה מאמצים כדי לשתף את כל התלמידים בפעילויות, ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו' (למשל מוודאים שכולם יוזמנו לאירועים חברתיים)
ז-ט
91%
י-יא
84%
כל התלמידים בבית הספר שלנו משתלבים בחברה באופן מלא ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו'
ז-ט
80%
י-יא
93%

מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית

בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
ז-ט
71%
י-יא
75%
בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
ז-ט
28%
י-יא
63%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
ז-ט
25%
י-יא
65%
בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
ז-ט
57%
י-יא
84%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
ז-ט
43%
י-יא
77%