בית ספר גימנסיה כרמל אלנאג'אח חיפה

נתונים כללים לשנה"ל 2022

מחוז
חיפה
רשות
חיפה
מגזר
ערבי
סוג פיקוח
ממלכתי
מעמד משפטי
מוכר
סוג חינוך מוסד
רגיל
שכבות לימוד
ט - יב
שלבי חינוך
עליונה בלבד
יוח"א
לא
מוטב
גימנסיה-בתי ספר תיכוניים בע"מ
רפורמה
עוז לתמורה
מנהל/ת
נשאת אבו דאהש
חמישון טיפוח חט"ע
5
עשירון טיפוח חט"ע
9
אשכול למ"ס רשות
7
מורים בעלי תואר שני+
64.7%
חציון וותק הוראה
7 שנים
בחינוך טכנולוגי
89.8%
זכאות לתעודה טכנולוגית
55.9%
שילוב חינוך מיוחד
6.4%
הגשה לבגרות
כן

עובדי הוראה

6
מורים
11
מורות

תלמידים

93
בנים
48
בנות

התפלגות כיתות

כיתה רגילה   כיתה חינוך מיוחד

תקציב לשנה"ל 2022

תקציב למוסד

3,723,239 ₪
שכר מורים
תשלומים שאינם שכר מורים
תשלומים נוספים קורונה

שכר מורים

3,492,034 ₪
עלות שעות הוראה
3,492,034 ₪
עלות שכר - קורונה
0 ₪

תשלומים שאינם שכר מורים

231,205 ₪
שירותי היקף
422 ₪
הוצאות אחזקה וחומרים
9,313 ₪
חינוך מיוחד
0 ₪
הסעות וליווי
0
התחשבנות רשויות
‎-7,560
רכישות חוזים והקצבות
209,030 ₪
תשלומים נוספים - קורונה
20,000 ₪

עלות לתלמיד

הוצאה ממוצעת לתלמיד
26,264 ₪

ממוצע תלמידים

ממוצע תלמידים בכיתה רגילה
17.6

מיצ"ב - אקלים בית ספרי

יחסים בין באי בית הספר

יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים

יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
י-יא
84%
כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
י-יא
61%
לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
י-יא
61%
לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
י-יא
71%

הוראה, למידה והערכה

התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה

לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
י-יא
46%
בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
י-יא
57%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
י-יא
39%
המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
י-יא
50%

מאמצי בית הספר לעידוד תחושת המוגנות

כשיש מקרי אלימות בבית הספר המורים יודעים על כך
י-יא
74%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי למנוע אלימות וכדי לטפל בה
י-יא
71%
בהפסקות יש תמיד מורה או כמה מורים בחצר שתפקידם להשגיח שלא תהיה אלימות
י-יא
86%

מעורבות באירועי אלימות

בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
י-יא
14%
בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
י-יא
18%
בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
י-יא
4%
בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
י-יא
0%
בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
י-יא
7%
בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
י-יא
0%
בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
י-יא
7%
בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
י-יא
11%
בחודש האחרון הטילו עלי חרם
י-יא
7%

קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים

רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
י-יא
78%
רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
י-יא
68%
כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
י-יא
75%
כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
י-יא
68%
כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
י-יא
75%
רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
י-יא
79%

אסטרטגיות ללמידה עצמית

בזמן למידת חומר חדש אני מנסה לסדר אותו לעצמי באופן שיעזור לי ללמוד (למשל: כותב ראשי פרקים, מדגיש קטעים מרכזיים, כותב סיכומים וכו')
י-יא
68%
אם אינני מבין חומר כלשהוא, אפנה למישהו לבקש סיוע (למשל: למורה, לתלמיד אחר וכו')
י-יא
79%
אחרי שאני לומד חומר חדש אני בודק את עצמי: האם הבנתי את הרעיונות המרכזיים? אילו רעיונות לא הבנתי במידה מספקת ואני זקוק לחיזוק? וכו'
י-יא
68%
פעמים רבות אני מנסה להרחיב את הידע שלי על נושאים שנלמדים בבית הספר (למשל: באמצעות קריאה בספרים, באמצעות חיפוש מידע באינטרנט וכו')
י-יא
68%

מוגנות והתנהגות נאותה

פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה

המורים בבית הספר מכוונים אותנו ללמוד בדרכים שונות כגון עבודות חקר, תצפיות ופרויקטים
י-יא
68%
המורים בבית הספר מעריכים את העבודה שלנו לא רק על פי מבחנים אלא גם על פי מידע אחר
י-יא
75%
המורים בבית הספר מעודדים אותנו להיות פעילים במהלך הלמידה, למשל לשאול שאלות ולהציג עבודות
י-יא
68%
במהלך השיעורים המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים למשל למקצועות אחרים
י-יא
57%
רוב המורים מטילים עלינו משימות של עבודה משותפת עם תלמידים אחרים
י-יא
64%
תלמידים בכיתתי עובדים על משימות שונות באופן עצמאי במסגרת השיעורים
י-יא
50%

מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה

אני מרגיש סקרנות ועניין כלפי הדברים שאני לומד בבית הספר
י-יא
75%
הדברים שמלמדים בבית הספר מקנים לי ידע רב וחשוב
י-יא
75%
אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות יהיו קשות
י-יא
86%
הדברים שאני לומד בבית הספר עוזרים לי גם מחוץ לשעות הלימודים
י-יא
71%
אני נהנה מהדברים שאני לומד בבית הספר
י-יא
79%

תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה

רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
י-יא
75%
רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
י-יא
79%
רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
י-יא
82%
רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
י-יא
61%
רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
י-יא
71%

שביעות רצון מבית הספר

תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר

אני אוהב להיות בבית הספר
י-יא
82%
גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
י-יא
79%
טוב לי בבית הספר
י-יא
61%

חינוך חברתי ערכי

מאמצי בית הספר לקידום סובלנות כלפי האחר והשונה

בבית הספר מעודדים אותנו לגלות סובלנות כלפי האחר והשונה (למשל, דוברי שפה אחרת, בעלי מוגבלויות, משתייכים לדת אחרת וכו')
י-יא
79%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
י-יא
64%
המורים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
י-יא
71%
צוות בית הספר עושה מאמצים כדי לשתף את כל התלמידים בפעילויות, ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו' (למשל מוודאים שכולם יוזמנו לאירועים חברתיים)
י-יא
75%
כל התלמידים בבית הספר שלנו משתלבים בחברה באופן מלא ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו'
י-יא
68%

מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית

בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
י-יא
86%
בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
י-יא
61%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
י-יא
46%
בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
י-יא
75%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
י-יא
75%