בית ספר כרמי חן עלי

נתונים כללים לשנה"ל 2022

מחוז
ירושלים
רשות
מטה בנימין
מגזר
יהודי
סוג פיקוח
ממלכתי דתי
מעמד משפטי
רשמי
סוג חינוך מוסד
רגיל
שכבות לימוד
א - ו
שלבי חינוך
יסודי בלבד
יוח"א
לא
מוטב
מ. אזורית מטה בנימין
רפורמה
אופק חדש
מנהל/ת
אביטל נאומבורג
חמישון טיפוח יסודי
2
עשירון טיפוח יסודי
3
אשכול למ"ס רשות
5
מורים בעלי תואר שני+
31.0%
חציון וותק הוראה
14 שנים
זכאות לתעודה טכנולוגית
0.0%
שילוב חינוך מיוחד
0.4%

עובדי הוראה

1
מורים
28
מורות

תלמידים

0
בנים
248
בנות

תלמידים עולים

4.8%
עולים
95.2%
השאר

תלמידים מצטיינים ומחוננים

יסודי   חט"ב   חט"ע  

התפלגות כיתות

כיתה רגילה   כיתה חינוך מיוחד

תקציב לשנה"ל 2022

תקציב למוסד

4,787,836 ₪
שכר מורים
תשלומים שאינם שכר מורים
תשלומים נוספים קורונה

שכר מורים

4,295,527 ₪
עלות שעות הוראה
4,264,277 ₪
עלות שכר - קורונה
31,250 ₪

תשלומים שאינם שכר מורים

492,309 ₪
שירותי היקף
311,811 ₪
הוצאות אחזקה וחומרים
21,494 ₪
חינוך מיוחד
12,150 ₪
הסעות וליווי
0
התחשבנות רשויות
‎-12,500
רכישות חוזים והקצבות
90,620 ₪
תשלומים נוספים - קורונה
68,734 ₪

עלות כיתה

תקציב ממוצע לכיתה
468,785 ₪

עלות לתלמיד

הוצאה ממוצעת לתלמיד
18,903 ₪

ממוצע תלמידים

ממוצע תלמידים בכיתה רגילה
24.8

מיצ"ב - הישגים לימודיים

אנגלית ה'

עברית ה'

מתמטיקה ה'

מיצ"ב - אקלים בית ספרי

יחסים בין באי בית הספר

יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים

יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
ה-ו
45%
כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
ה-ו
16%
לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
ה-ו
42%
לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
ה-ו
39%

שותפות הורים בבית הספר

בית הספר מיידע את ההורים באופן שוטף על הנעשה בו
המורים
100%
להורים יש אוזן קשבת בבית הספר בכל שאלה, בעיה או תלונה שעולה
המורים
100%
הורי התלמידים נמצאים בקשר קבוע טלפוני, מייל, סמס וכד', עם המחנך כדי להתעדכן במצבו של הילד שלהם
המורים
85%
המורים בבית הספר מתייעצים עם ההורים כיצד כדאי לשפר את ההתקדמות הלימודית של הילד שלהם
המורים
77%

הוראה, למידה והערכה

התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה

לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
ה-ו
43%
בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
ה-ו
35%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
ה-ו
34%
המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
ה-ו
21%

מאמצי בית הספר לעידוד תחושת המוגנות

כשיש מקרי אלימות בבית הספר המורים יודעים על כך
ה-ו
67%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי למנוע אלימות וכדי לטפל בה
ה-ו
35%
בהפסקות יש תמיד מורה או כמה מורים בחצר שתפקידם להשגיח שלא תהיה אלימות
ה-ו
61%

מעורבות באירועי אלימות

בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
ה-ו
26%
בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
ה-ו
11%
בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
ה-ו
4%
בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
ה-ו
2%
בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
ה-ו
7%
בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
ה-ו
4%
בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
ה-ו
9%
בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
ה-ו
9%
בחודש האחרון הטילו עלי חרם
ה-ו
0%

קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים

רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
ה-ו
30%
רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
ה-ו
37%
כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
ה-ו
56%
כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
ה-ו
51%
כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
ה-ו
47%
רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
ה-ו
68%

אסטרטגיות ללמידה עצמית

בזמן למידת חומר חדש אני מנסה לסדר אותו לעצמי באופן שיעזור לי ללמוד (למשל: כותב ראשי פרקים, מדגיש קטעים מרכזיים, כותב סיכומים וכו')
ה-ו
47%
אם אינני מבין חומר כלשהוא, אפנה למישהו לבקש סיוע (למשל: למורה, לתלמיד אחר וכו')
ה-ו
63%
אחרי שאני לומד חומר חדש אני בודק את עצמי: האם הבנתי את הרעיונות המרכזיים? אילו רעיונות לא הבנתי במידה מספקת ואני זקוק לחיזוק? וכו'
ה-ו
35%
פעמים רבות אני מנסה להרחיב את הידע שלי על נושאים שנלמדים בבית הספר (למשל: באמצעות קריאה בספרים, באמצעות חיפוש מידע באינטרנט וכו')
ה-ו
37%

שביעות רצון מבית הספר

תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר

אני אוהב להיות בבית הספר
ה-ו
45%
גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
ה-ו
57%
טוב לי בבית הספר
ה-ו
65%

שביעות הרצון של המורים מבית הספר

אתה שבע רצון מעבודתך כמורה
המורים
100%
אתה לא חש שהתעייפת מעבודת ההוראה
המורים
85%
אתה לא חש שמוטל עלייך עומס עבודה כבד מדי
המורים
38%
אתה שבע רצון מהתנהלות בית הספר
המורים
100%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלתלמידים יהיה נעים לשהות בו
המורים
100%
בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלמורים יהיה נעים לשהות בו
המורים
100%
בבית הספר משתדלים ליצור תנאים שיאפשרו לי להצליח בעבודתי
המורים
85%

מוגנות והתנהגות נאותה

פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה

המורים בבית הספר מכוונים אותנו ללמוד בדרכים שונות כגון עבודות חקר, תצפיות ופרויקטים
ה-ו
54%
המורים בבית הספר מעריכים את העבודה שלנו לא רק על פי מבחנים אלא גם על פי מידע אחר
ה-ו
61%
המורים בבית הספר מעודדים אותנו להיות פעילים במהלך הלמידה, למשל לשאול שאלות ולהציג עבודות
ה-ו
49%
במהלך השיעורים המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים למשל למקצועות אחרים
ה-ו
42%
רוב המורים מטילים עלינו משימות של עבודה משותפת עם תלמידים אחרים
ה-ו
67%
תלמידים בכיתתי עובדים על משימות שונות באופן עצמאי במסגרת השיעורים
ה-ו
44%

מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה

אני מרגיש סקרנות ועניין כלפי הדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
25%
הדברים שמלמדים בבית הספר מקנים לי ידע רב וחשוב
ה-ו
60%
אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות יהיו קשות
ה-ו
56%
הדברים שאני לומד בבית הספר עוזרים לי גם מחוץ לשעות הלימודים
ה-ו
59%
אני נהנה מהדברים שאני לומד בבית הספר
ה-ו
34%

תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה

רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
ה-ו
60%
רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
ה-ו
61%
רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
ה-ו
61%
רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
ה-ו
39%
רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
ה-ו
34%

ניהול פיתוח הצוות החינוכי

מאז תחילת השנה הוצבו לך יעדי שיפור אישיים הנוגעים לתהליכי ההוראה
המורים
69%
מאז תחילת השנה נערכה תצפית על שיעור שהעברת, על ידי אחד (או יותר) מאנשי צוות בית הספר, לצורך שיפור ההוראה
המורים
85%
המנהל היה שותף בבניית תכנית ההתפתחות המקצועית שלך לשנה זו
המורים
69%

חינוך חברתי ערכי

מאמצי בית הספר לקידום סובלנות כלפי האחר והשונה

בבית הספר מעודדים אותנו לגלות סובלנות כלפי האחר והשונה (למשל, דוברי שפה אחרת, בעלי מוגבלויות, משתייכים לדת אחרת וכו')
ה-ו
61%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
70%
המורים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד כלפי האחר והשונה
ה-ו
77%
צוות בית הספר עושה מאמצים כדי לשתף את כל התלמידים בפעילויות, ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו' (למשל מוודאים שכולם יוזמנו לאירועים חברתיים)
ה-ו
86%
כל התלמידים בבית הספר שלנו משתלבים בחברה באופן מלא ללא הבדלי מוצא, דת, מוגבלות וכו'
ה-ו
66%

מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית

בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
ה-ו
37%
בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
ה-ו
25%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
ה-ו
11%
בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
ה-ו
32%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
ה-ו
46%