בית ספר דקל - וילנאי מעלה אדומים

נתונים כללים לשנה"ל 2022

מחוז
ירושלים
רשות
מעלה אדומים
מגזר
יהודי
סוג פיקוח
ממלכתי
מעמד משפטי
רשמי
סוג חינוך מוסד
רגיל
שכבות לימוד
ז - יד
שלבי חינוך
חט"ב ועליונה
יוח"א
לא
מוטב
רשת עמל
רפורמה
עוז לתמורה, אופק חדש
חמישון טיפוח חט"ב
3
חמישון טיפוח חט"ע
3
עשירון טיפוח חט"ב
5
עשירון טיפוח חט"ע
5
אשכול למ"ס רשות
6
מורים בעלי תואר שני+
53.6%
חציון וותק הוראה
18 שנים
בחינוך טכנולוגי
39.0%
זכאות לתעודה טכנולוגית
84.1%
שילוב חינוך מיוחד
10.2%
הגשה לבגרות
כן
כתובת
דרך מדבר יהודה 13, מעלה אדומים
דרך מדבר יהודה 1, מעלה אדומים
טלפון
02-5902167
02-5357933
מנהל/ת
בר ברוריה מעוז
דינה זייצב
מפקח/ת
יעקב עמר

עובדי הוראה

29
מורים
111
מורות

תלמידים

560
בנים
654
בנות

תלמידים עולים

0.7%
עולים
99.3%
השאר

תלמידים מצטיינים ומחוננים

יסודי   חט"ב   חט"ע  

התפלגות כיתות

כיתה רגילה   כיתה חינוך מיוחד

תקציב לשנה"ל 2022

תקציב למוסד

38,660,354 ₪
שכר מורים
תשלומים שאינם שכר מורים
תשלומים נוספים קורונה

שכר מורים

34,707,858 ₪
עלות שעות הוראה
34,639,858 ₪
עלות שכר - קורונה
68,000 ₪

תשלומים שאינם שכר מורים

3,952,496 ₪
שירותי היקף
2,682,267 ₪
הוצאות אחזקה וחומרים
94,808 ₪
חינוך מיוחד
386,217 ₪
הסעות וליווי
0
התחשבנות רשויות
‎-5,280
רכישות חוזים והקצבות
671,440 ₪
תשלומים נוספים - קורונה
123,044 ₪

עלות כיתה

תקציב ממוצע לכיתה
785,088 ₪

עלות לתלמיד

הוצאה ממוצעת לתלמיד
31,688 ₪

ממוצע תלמידים

ממוצע תלמידים בכיתה רגילה
28.1

מיצ"ב - הישגים לימודיים

אנגלית ח'

עברית ח'

מתמטיקה ח'

מדע וטכנולוגיה ח'

מיצ"ב - אקלים בית ספרי

יחסים בין באי בית הספר

יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים

יש לי יחסים קרובים וטובים עם רוב המורים שלי
י-יא
66%
כשעצוב לי או כשרע לי, אני מרגיש נוח לדבר על זה עם מישהו מהמורים שלי
י-יא
33%
לרוב המורים אכפת ממני וממה שקורה לי ולא רק בקשר ללימודים
י-יא
42%
לרוב המורים חשוב מאד לדעת איך אני מרגיש בבית הספר ובכלל
י-יא
37%

הוראה, למידה והערכה

התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה

לעיתים רחוקות התלמידים עושים רעש ובלגן בכיתה ומפריעים ללמוד
י-יא
37%
בכיתה שלי אין תלמידים שמתחצפים למורים
י-יא
43%
התלמידים בכיתה שלי מתייחסים בכבוד למורים
י-יא
66%
המורים לא צריכים לחכות הרבה זמן בתחילת השיעור עד שהתלמידים מפסיקים להרעיש
י-יא
37%

מעורבות באירועי אלימות

בחודש האחרון מישהו מהתלמידים דחף אותי
י-יא
8%
בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד
י-יא
4%
בחודש האחרון תלמיד השתמש בחפץ כדי לפגוע בי
י-יא
2%
בחודש האחרון תלמיד נתן לי מכות חזקות
י-יא
2%
בחודש האחרון תלמיד איים שיפגע בי בבית הספר או אחרי הלימודים
י-יא
3%
בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך
י-יא
1%
בחודש האחרון תלמיד ניסה לשכנע אחרים לא לדבר איתי
י-יא
5%
בחודש האחרון תלמיד הפיץ עליי שמועות לא נכונות כדי לפגוע בי
י-יא
9%
בחודש האחרון הטילו עלי חרם
י-יא
4%

קבלת הערכה ומשוב מקדמי למידה מהמורים

רוב המורים מקפידים לעדכן אותי על מצבי בלימודים
י-יא
43%
רוב המורים מסבירים לכל תלמיד באופן אישי מה בדיוק עליו לעשות כדי להשתפר בלימודים
י-יא
46%
כשתלמידים מתקשים להבין את החומר, רוב המורים מסבירים להם מה הם יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר
י-יא
58%
כשהמורים מחזירים לנו עבודה או מבחן, רובם כותבים ליד התשובות מה נכון ומה צריך לשפר
י-יא
66%
כשתלמיד בכיתה לא מצליח במבחן או בעבודה, רוב המורים עוזרים לו להבין למה זה קרה
י-יא
51%
רוב המורים מוודאים שהתלמידים מבינים את החומר הנלמד לפני שממשיכים לנושא הבא
י-יא
38%

שביעות רצון מבית הספר

תחושה כללית חיובית כלפי בית הספר

אני אוהב להיות בבית הספר
י-יא
68%
גם אילו הייתי יכול, לא הייתי עובר לבית ספר אחר
י-יא
80%
טוב לי בבית הספר
י-יא
79%

מוגנות והתנהגות נאותה

פרקטיקות הוראה-למידה-הערכה

המורים בבית הספר מכוונים אותנו ללמוד בדרכים שונות כגון עבודות חקר, תצפיות ופרויקטים
י-יא
54%
המורים בבית הספר מעריכים את העבודה שלנו לא רק על פי מבחנים אלא גם על פי מידע אחר
י-יא
49%
המורים בבית הספר מעודדים אותנו להיות פעילים במהלך הלמידה, למשל לשאול שאלות ולהציג עבודות
י-יא
58%
במהלך השיעורים המורים מקשרים את החומר הנלמד לנושאים נוספים למשל למקצועות אחרים
י-יא
54%
רוב המורים מטילים עלינו משימות של עבודה משותפת עם תלמידים אחרים
י-יא
59%
תלמידים בכיתתי עובדים על משימות שונות באופן עצמאי במסגרת השיעורים
י-יא
50%

מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה

אני מרגיש סקרנות ועניין כלפי הדברים שאני לומד בבית הספר
י-יא
31%
הדברים שמלמדים בבית הספר מקנים לי ידע רב וחשוב
י-יא
37%
אני בטוח שאוכל להצליח בלימודים גם אם המשימות יהיו קשות
י-יא
69%
הדברים שאני לומד בבית הספר עוזרים לי גם מחוץ לשעות הלימודים
י-יא
26%
אני נהנה מהדברים שאני לומד בבית הספר
י-יא
25%

תפיסת ההוראה כמעניינת וברורה

רוב המורים מסבירים באופן ברור את החומר שהם מלמדים
י-יא
57%
רוב המורים שלי מלמדים באופן שגורם לי להבין את החומר
י-יא
57%
רוב המורים שלי יודעים ללמד טוב
י-יא
60%
רוב המורים מלמדים באופן מעניין המעורר חשק להקשיב להם וללמוד
י-יא
36%
רוב המורים מלמדים באופן שמעודד אותי לחשוב על החומר ולהתעמק בו
י-יא
31%

חינוך חברתי ערכי

מאמצי בית הספר לעידוד למעורבות חברתית ואזרחית

בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות (למשל: להתנדב למועצת תלמידים, ליזום פרויקטים של שיפור בית ספרי ועוד)
י-יא
57%
בבית הספר מעודדים את התלמידים להיות חברים בתנועות נוער
י-יא
46%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק פעיל בחיים האזרחיים (כמו להתעניין בנושאים אקטואליים שעל סדר היום הציבורי בקהילה ובמדינה וכו')
י-יא
48%
בית הספר מעודד אותי לעזור בפעילות התנדבותית למען הקהילה
י-יא
62%
בית הספר מעודד אותי לקחת חלק במסגרות למעורבות חברתית (כמו מועצת תלמידים, חונכות וכד')
י-יא
62%